< Tilbake til oversikten

Brisk knekkebrød

#1

Millien sa for siden:

Hei, jeg har merket fremgang etter at jeg begynte å velge sukkerfritt og hvetemelfritt, og nå på nyåret har jeg valgt å bruke LCHF /ketolyse. Jeg har spist noen Brisk knekkebrød hver dag, men idag oppdaget jeg plutselig at det i tillegg til karbohydrat stod oppført stivelse i varedeklareringen.. Og legger man sammen karb+stivelse blir det 9,7 gr pr 100 gr. Er dette en type "ufarlig" stivelse, og jeg kan med god samvittighet spise disse knekkebrødene? eller bør jeg finne noe annet?


#2

HP sa for siden:

På norske varer trenger du ikke legge til eller trekke fra noe på varedeklarasjonen. Tallet for stivelse inngår i totalt antall karbohydrat.


#3

Millien sa for siden:

ok, takk.


#4

nellie sa for siden:

Stivelsen = karbohydratene.


#5

Millien sa for siden:

Det står karbohydrat på en linje og stivelse på en ny linje... så da er jeg like langt.. jeg er fersking.no 🤣


#6

sylwester sa for siden:

Det er vanlig å oppgi karbohydrater og deretter deklarere hvor mye av dette som er sukker.. Produkter med kunstig sukker oppgir gjerne sukkeralkoholer.. Uansett så pleier dette å være hvr mye av karbohydratene.

Fiber blir gjerne oppgitt for seg og er ikke inkludert i karbihydrater i Europa, men i USA er det inkludert og må derfor trekkes fra for å få netto karbohydrater.


#7

StineK sa for siden:

Jeg har i allefall gått ned i vekt samtidig som jeg har spist 1-2-3 slike per dag.


#8

bærrgen sa for siden:

Jeg spiser også (blå) Brisk en gang i blant. Er vanskelig å få tak i, så det blir ikke så ofte jeg spiser de.


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.