< Tilbake til oversikten

4 uker på lavkarbo, går ikke ned i vekt.

#1

Anonym1234 sa for siden:

Håper noen kan hjelpe meg 🙏🏻
Er 160 cm høy, veier ca 65 kg.
Har gått på lavkarbo i 4 uker nå. Bruker Lifesum appen til å registrere alt jeg spiser.
Spiser 20 karbohydrater om dagen, noen ganger litt færre. 117 gr fett.
Proteiner skal være 50 gr, men sliter litt med å spise kun 50 gr proteiner. Ligger på mellom 60-75 gr proteiner om dagen.
Er dette årsaken til at jeg ikke går ned i vekt? Hva kan jeg gjøre?
Den siste uken har jeg ikke spist noe sukkererstatning heller, f.eks sukkerfri pastiller, sukrin osv. Har sjekker ketose, og har vært i ketose hele tiden.


#2

Carisma sa for siden:

Med den høyde/vekt ratioen tviler jeg på at kroppen er enig i at den bør slippe noe av vekta.


#3

Sofagubben sa for siden:

Du er jo ikke overvektig. Annet enn såvidt på BMI skalaen, som jo er en ubrukelig måleenhet til annet formål enn å måle store befolkningsgrupper. På individuelt nivå er BMI lite å gå etter, ihvertfall når en vipper mellom såkalt normalvektig og overvektig. Mitt råd er å gi blaffen i å forsøke å gå ned i vekt og heller trene litt styrketrening for å evt. forme kroppen om du føler du trenger det. :)


#4

sylwester sa for siden:

Nå er det slik at folk sm er undervektige har en tendens til å gå opp i vekt med ketogen diett akkurat som folk med overvekt har en tendens å gå ned.
De siste kiloene er seige. De går av med fra å gå ned en kilo i uka går du ned en kilo hver 5+ uker. Det er ikke noe galt fordi det er ei kurve som glatter ut.

Trener du noe?


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.