< Tilbake til oversikten

Karbohydrater under ketose

#1

Chrhed sa for siden:

Hei!
Er helt ny på dette, men så vidt jeg har forstått skal man holde seg på rundt 20 karbohydrater om dagen for å holde seg i ketose?
Er det bra å være under 20 eller skal man helst ha 20 uansett?


#2

Milie_V sa for siden:

Hvis du klarer å holde deg under, så kan du jo prøve det. Men da blir det liksom mer begrenset hvor mye du kan spise av grønnsaker og meieriprodukter.
Jeg klarer det noen dager, og noen dager ikke.
Men det er ikke farlig å i ligge på f.eks 15 g, hvis det var det du lurte på ;)


#3

TrillTrall sa for siden:

Som Milie_V sier så er det ikke farlig å ligge under, men det er ikke nødvendigvis sånn at det er bedre å ligge på 10 enn på 20 heller. :) Men la de 20 stort sett komme av grønnsaker som vokser over bakken.


#4

Chrhed sa for siden:

Okei, skjønner! Tusen takk for hjelp :)


#5

sylwester sa for siden:

Du kan, men da blir den halve kiloen med grønnsaker ganske kjedelig. Hvis du kun får i deg karbohydrater fra grønnsaker og spiser utelukkende salat får du i deg 6g per dag. Blandet salat eller brokkoli vil ligge på 16g per dag.

Det viktigste er å ikke spise noe som gir deg 20g karbohydrater på rappen. F.eks. 2 tynne skiver med loff er ikke over 20g karbohydrater, men så mye på så kort tid kan dra deg ut av ketose endog.

Slik jeg ser det så er det karbohydratene som er viktigst. Du skal spise veldig lite av det, men de bør aller helst være det kroppen trenger mest og ha mye vitaminer, mineraler og fiber. Det går an å spise helt uten karbohdrater. Kjøtt og fett. Det tar ikke lang tid før kroppen sier fra.


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.