< Tilbake til oversikten

Sardiner

Kristian sa for siden:

kjøpte meg noen bokser med sardiner i olje og tomatsaus. Den i olje smakte helt forjæv. Hvem er det som spiser sånt? Det er vel ikke meningen at en skal rense fisken som ligger i tomatsaus, eller?

HP sa for siden:

Jeg har en boks Oscar i kjøleskapet - tenkte jeg skulle ha den til frokost i morgen. Oscar med tomat. Oljen ville jeg nok ikke spist uansett... Lurer på å teste den i Salsa. Noen som har prøvd?

--> Jeg renser ikke sardinene som har lagt i tomatsaus.

Jenny sa for siden:

For ikke så veldig lenge siden var jeg på omvisning på hermetikk-museet i Stavanger og vi fikk da smake alle typene de har av brisling. Den i olje er rett og slett ikke god etter min smak heller - smakte litt av de andre, de var ok. Men det er allikevel kun brisling i tomat jeg kjøper til vanlig. Men den er til gjengjeld kjempegod - og nei, den skal ikke renses ;)

Muskat sa for siden:

tomat og i salsa, begge dele er kjempegode :)

Muskat

Lynx Lynx sa for siden:

på nykokte egg, Av typen som skal renses, nam nam... men jeg har en følelse av at de er lagt ned i sukker... for smaken som sitter igjen i hukommelsen er en søtlig smak blandet med masse salt. Og man skulle ikke tro at sardiner i salsa skulle måtte renskes, ville klaget på dem var jeg deg....

Ellers vet jeg hva jeg har lyst på i morgen. Sardiner
matlysten min er litt kokko for tiden. I butikken har jeg ikke lyst på noe...hjemme har jeg lyst på alt.

Nå skal jeg skrive opp sardiner på handlelista til gubben så kommer de nok hjem...

gaupen

Muskat sa for siden:

Kan det hende du snakker om ansjos?

Muskat

Kristian sa for siden:

Ansjos ja, det er godt det, :p

Lynx Lynx sa for siden:

eh ja...:_plystre: jo såklart det var falske ansjoser jeg mente...

For etter å ha bodd med en kokk har jeg smakt the real thing.. og det var kanskje ikke verdens beste kvalitet jeg smakte, men ekte ansjoser passer bare i pastasaus...

hmmm... men jeg mener da at jeg har smakt sardiner i lake også? eller... må tenke litt mer... hmmmmm

gaupen...

Thula sa for siden:

...sardiner.... ....ansjos...:_oy: :nei:

lilletrine sa for siden:

Ser dette er en gammel tråd, men vil bare si at de skinn og beinfrie sardinene i solsikkeolje (king oscar) er knallgode.
Jeg bruker karrikrydder på og har de sammen med salat/lavkarbo polarbrødene...nam...
Og jeg er heller ikke glad i vanlige sardiner.
Disse er såååååååååå nydelige med karri på at jeg måtte bare si det.
Også masse sunt fett;)

Iset sa for siden:

Jeg elsker både sardiner og ansjos. Mmmm nydelig.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.