< Tilbake til oversikten

Tyrkisk yoghurt vs gresk yoghurt

#1

ninasov sa for siden:

Hva er best mtp karboene? Tyrkisk eller gresk yoghurt?


#2

TrillTrall sa for siden:

Sjekk på matvaretabellen.no der står det mengde kh pr. 100 g.


#3

ninasov sa for siden:

De ligger ikke inne der... hadde ikke spurt om de lå der...


#4

ekenna sa for siden:

Jeg husker jeg valgte tyrkisk fremfor gresk en gang jeg sjekket bakpå begge sorter, men innholdet kan variere etter merke og type tenker jeg. Best på sjekke på butikken :)


#5

ninasov sa for siden:

Ja, jeg får gjøre det neste gang... jeg kjøpte jo tyrkisk i går, men jeg synes egentlig det er litt mye karbo i den... Men jeg spiser ikke mye av den, så jeg overskrider ikke karboene mine, så det går jo fint, men kunne tenkt meg å bruke den som er minst karbo i uansett da.... :D



#7

sylwester sa for siden:

De stedene jeg kan bruke Seterrømme gjør jeg det isteden. I praksis så kan du lade de samme tingene og eneste du trenger er litt mer syre f.eks. ekstra sitron i.


#8

TrillTrall sa for siden:

Men du spiser ikke ren seterrømme med nøtter og bær? :høh: Det må da bli fryktelig surt...


#9

StineK sa for siden:

Min gamle tante elsket å kose seg med en boks seterrømme til dessert etter middagen. Ikke noe tilbehør for henne.


#10

sylwester sa for siden:

Seterrømme er mindre surt enn Yoghurt. Ja, kan spises som den er hvis bærene er søte. Hvis ikke kan man putte noen dråper med flytende Natreen i. Hvis det ikke er så interessant det en putter i så tilsetter jeg frøene til en vaniljestang.


#11

TrillTrall sa for siden:

Er det mindre surt enn yoghurt naturell? Nå tåler jeg ingen av tingene med mindre de er varmebehandlet så jeg spiser det ikke, men du har vel rett i at begge deler er ganske sure. Litt annen sursmak på rømme enn på yoghurt da. :) Tåler kesam og skyr, men kesam blir for surt alene og skyr naturell finnes ikke lenger så det begrenser seg gitt.


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.