Jeg klarer ikke å finne god avocado. Tar alltid med meg avocado hjem som har ekle brune flekker i fruktkjøttet.
Selges avocado i frysedisken? Som blomkål, brokkoli osv.
Tilleggsspørsmål: Fikk smake på noe som ligner pommes fries, men det var sellerirot. "Hvordan lager du det?" spurte jeg. "Kjøpt ferdig på Rema" var svaret.
Jeg har ikke klart å finne det, selv om Rema-butikken her er stor.
Har aldri sett frossen avokado, men det kan finnes allikevel for alt jeg vet.
Sellerirotfries er kjempelett å lage selv - del opp selleriroten i staver, legg dem i langpanne og strø over litt salt og pepper og ha på litt olje. Stek på 200 grader i 20 min. Kan også stekes i stekepanne. Blir ikke sprø da, men myke og vanvittig gode! Mye bedre enn pommes frites.
Jeg har også tittet etter selleri-freies i butikkene da jeg vet det selges i utlandet. Men enda ikke sett noe. Men alle butikkene heromkring konkurrerer om å ha dårligst utvalg (også kjent som laveste priser).
Jeg har aldri lært meg å like avokado i noen slags form...
Men sellerifries er jo så enkelt at jeg ikke har tenkt på å kjøoe det ferdig engang.. Også kan man jo kutte opp masse sellerirot en dag man har tid og bare putte i porsjoner i fryseren. :) Nå kan jeg ikke huske sist jeg kjøpte pommes frites fra frysedisken (20 år siden kanskje?) men etter som jeg husker så må jo de stekes også. :confused: Og i såfall så går det jo ikke mer tid på å steke sellerirot. :)
Har kjøpt frossen avocado fra Eldorado på Kiwi. Ikke kjempegod å spise rå, men i en guacamole hadde den passet fint.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.