< Tilbake til oversikten

Finnes avocado/ sellerifries i frysedisken?

#1

mam sa for siden:

Jeg klarer ikke å finne god avocado. Tar alltid med meg avocado hjem som har ekle brune flekker i fruktkjøttet.

Selges avocado i frysedisken? Som blomkål, brokkoli osv.

Tilleggsspørsmål: Fikk smake på noe som ligner pommes fries, men det var sellerirot. "Hvordan lager du det?" spurte jeg. "Kjøpt ferdig på Rema" var svaret.

Jeg har ikke klart å finne det, selv om Rema-butikken her er stor.


#2

TrillTrall sa for siden:

Har aldri sett frossen avokado, men det kan finnes allikevel for alt jeg vet.

Sellerirotfries er kjempelett å lage selv - del opp selleriroten i staver, legg dem i langpanne og strø over litt salt og pepper og ha på litt olje. Stek på 200 grader i 20 min. Kan også stekes i stekepanne. Blir ikke sprø da, men myke og vanvittig gode! Mye bedre enn pommes frites.


#3

kamp sa for siden:

Frossen avokado finnes i storhusholdningsbutikker slik Storcash. Findus som produsere. Kanskje høre med en meny eller mega om de kan bestille?


#4

StineK sa for siden:

Jeg har også tittet etter selleri-freies i butikkene da jeg vet det selges i utlandet. Men enda ikke sett noe. Men alle butikkene heromkring konkurrerer om å ha dårligst utvalg (også kjent som laveste priser).


#5

Henri85 sa for siden:

du kan fin kjøpe avokado at den er garantert moden hos alle Kiwi butikker.
nå ser jeg også at de har fått inn Økologisk avokado hos Coop Exstra.


#6

Henri85 sa for siden:

ferdig laget guacamole får du også kjøpt nå , ligger der med frukt og grønt.


#7

mam sa for siden:

Takk for svar. Det er fint med noe ferdig, bare å ha det i fryseren og tine det når de andre skal ha pommes frites.

Så Kiwi er best på frukt og grønt? Jeg håper det blir en butikk her snart.

Jeg kan jo lage sellerifries selv en søndag....


#8

kamp sa for siden:

Jeg syns kjennerellt at gartnerens avokado er best. Kjøpes på joker og meny. De er jevnt over gode. Coop sine kjøper jeg sjelden.


#9

Bønna200 sa for siden:

Jeg har aldri lært meg å like avokado i noen slags form...

Men sellerifries er jo så enkelt at jeg ikke har tenkt på å kjøoe det ferdig engang.. Også kan man jo kutte opp masse sellerirot en dag man har tid og bare putte i porsjoner i fryseren. :) Nå kan jeg ikke huske sist jeg kjøpte pommes frites fra frysedisken (20 år siden kanskje?) men etter som jeg husker så må jo de stekes også. :confused: Og i såfall så går det jo ikke mer tid på å steke sellerirot. :)


#10

Jabba sa for siden:

Leste en plass om at det finnes frossen avocado i skiver å finne i vanlige butikker


#11

Lemen sa for siden:

Har kjøpt frossen avocado fra Eldorado på Kiwi. Ikke kjempegod å spise rå, men i en guacamole hadde den passet fint.


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.