< Tilbake til oversikten

Nøttescones: Er det noen som har lyst til å hjelpe meg?

#1

Milie_V sa for siden:

Jeg fant en oppskrift på nøttescones som så veldig god ut.
siljebjornstad.blogg.no/1350978316_oppskrift_oste_og_ntt.html

Dette er litt flaut, men jeg er ikke så veldig god til å regne.
Er det noen som kan hjelpe meg å regne ut hvor mange karbohydrater pr 100g/ evt pr scone, dersom man lager denne oppskriften?

Suss og klem :) <3


#2

TrillTrall sa for siden:

Det er ca. 10-12 gram kh i hele oppskrifta. Bruk matvaretabellen.no for å finne ut kh-innholdet i matvarer. :)


#3

Milie_V sa for siden:

Jada, har sett på den, er bare regningen som er problemet :')


#4

TrillTrall sa for siden:

I oppskrifta di er det 120 g mandler og i matvaretabellen finner du at 100 gram mandler inneholder 6,3 g kh. For å finne ut hvor mye 120 g inneholder tar du 6,3x1,2 = 7,56 g. Hadde du hatt 80 gram mandler hadde regnestykket blitt 6,3x0,8 = 5,04. Hadde du hatt 250 g måtte du ganget 6,3 med 2,5 som jo er 2,5 ganger så mye som 100 gram.


#5

Milie_V sa for siden:

Så da er det 7,5 g karbohydrater fra mandlene i hele oppskriften?
Takk for tålmodigheten, tror jeg forsto det litt bedre nå, jeg skal prøve å regne ut nøyaktig hele oppskriften :)


#6

TrillTrall sa for siden:

Fra mandlene ja, men også valnøttene inneholder noe kg, egg inneholder forsvinnende lite og de andre ingrediensene ingen såvidt jeg husker. Det er ikke noe vanskelig når man bare knekker regne-koden. :)


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.