< Tilbake til oversikten

Vær så snill å gi meg tips på hva jeg eventuelt gjør feil...

#1

Ejnot123 sa for siden:

Hei

Er i ketose på nesten 2. Uka nå, men går nesten ikke inn i mål. Veier meg ikke, men måler en gang i uka.Har gått inn 6,5 cm målt på forskjellige steder på kroppen.

Jeg er streng med meg selv, og spiser kun:

  • rent kjøtt, Verste fall noen kjøttkaker med 2 karbo pr 100 g.

  • Salat med litt paprika og rødløk og små tomater.

  • Spiser hvitost ,litt manshego og fetaost.

  • litt grønn oliven

  • lager dressing med seterrømme, majones og bittelitt sukrin melis.

  • litt fløte med bringebær eller i omeletten.

  • maks 4 egg om dagen .

  • drikker minst 2 liter vann og litt cola zero på kvelden

  • bittelitt lackerol.

  • litt baconsvor i helga.

Den siste uka har jeg trent veldig mye.

Hva i alle dager gjør jeg feil??? Hjelp??!! 😳


#2

BenteR sa for siden:

Du skriver du har minket 6,5 cm i vidde flere steder på kroppen og så spør du hva du gjør feil? Skjønner ikke den.
Og gå inn 6,5 cm på to uker er absolutt et bra resultat.


#3

Ejnot123 sa for siden:

Unnskyld, var kanskje uklart skrevet av meg. 6,5 cm totalt på kroppen mente jeg.

Hi


#4

bærrgen sa for siden:

Hvordan vi går ned i vekt eller inn i cm avhenger av mye. F.eks. sies det at dersom man ikke skal ned/inn så mye, så går det tregere enn om man skal ned/inn mye. Det kan også gå i rykk og napp. Noen har treg start, andre har pangstart. Jeg har også hørt at dersom det går tregt, så kan det være lurt å kutte ut melkeprodukter en stund.

Lykke til videre :)


#5

Ejnot123 sa for siden:

Tusen takk :)
Har ganske mye å gå ned...så hadde nok håpet på en pangstart ;) jeg skal prøve å kutte på fløten, men må da finne flere fettkilder. Jeg spiser nok for lite fett.
Glemte å nevne at jeg spiser litt røkelaks og grove fiskekaker med 3 g karbo. Litt fisk i kosten men ikke så mye.


#6

Lemen sa for siden:

Får du i deg mye salt som binder vannet i kroppen?

Teller du karbohydrater?

Spiser du litt lite grønnsaker? F.eks blomkål og brokkoli er fint, og kanskje avocado?

Mye trening binder også vann i musklene, så å begynne med nytt kosthold og trening samtidig kan "maskere" en vektnedgang. Synes to uker ikke er så lang tid for å evalurere om du gjør noe feil, gi det noen uker til, og noter opp mer nøyaktige mål på hva du spiser for å lettere kunne hjelpe om det er mulig å gjøre noen endringer.


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.