< Tilbake til oversikten

Fiberhusk

#1

Alette93 sa for siden:

Heihei
Jeg og samboeren går på lavkarbo, vi holder oss under 15g karb om dagen.
Men jeg har utrolig lyst til å bake litt, men da står det i alle oppskrifter jeg finner at jeg trenger fiberhusk. Og det er greit, men når vi kom på butikken og såg den prisen så droppet vi det. Er det noen som noe annet en kan bruke, som har en litt vennligere pris? Takker mye for svar :)


#2

TrillTrall sa for siden:

Det er vel ikke de helt store mengdene som går med i en oppskrift vel? Jeg ville kjøpt en pakke og sett om dere synes baksten ble vellykket med det og så vurdert om det er verdt pengene.


#3

Bønna200 sa for siden:

En eske med Fiberhusk holder i evigheter. Så egentlig så blir det ikke dyrt i det hele tatt. :)


#4

sylwester sa for siden:

Vennlig pris? F.eks. koster det 130kr for 300g med fiberhusk. De fleste oppskriftene har som regel ikke mer enn 1ss av det og det er ca. 10g. Dvs. at en pakke holder til 30 kaker og du bruker ca. 4kr i fiberhusk per kake. Til sammenlikning bruker jeg mye mer penger på mandler, egg, filadelfiaost, rømme og andre ingredienser.

Ingredienser koster penger, selv for høykarbokaker. Lavkarboting som bakemiks koster muligens litt mer enn mel, men det er ikke så ille med tanke på mengden en skal spise av dette.

Jeg er temmelig sikker på at du kan klare deg uten JBKM og Fiberhusk, men de som oversetter fra høykarbo til lavkarbo bruker dette for å få mindre fuktig deig.


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.