< Tilbake til oversikten

Gotteri

#1

*pippi m gutt og jente* sa for siden:

Hvor kjøper dere gotteri? Tenkte å bestille fra sukkerfritt.no men hadde ikke alt jeg ønsker å kjøpe...men di har sjokoladen da :D


#2

sylwester sa for siden:

Sjokolade som er sukkerfri er som regel søtet med maltitol. Maltitol er et sukkeralkohol som delevis blir tatt opp av tarmen. Uten begrenset inntak så tas en del opp som karbohydrater, kanskje så mye som halvparten. Resten går til bakteriene så man lærer seg fancy ord som flatluens og lakserende. Jeg spiser gjerne maks 20g sjokolade for å ikke få det effekten. Jeg spiser det noen ganger sammen med bacongull eller lager marsipankuler.

Istedenfor godteri pleier jeg ofte å kose meg med desserter. Mindre maltitol, mer fett.


#3

BenteR sa for siden:

Om du går på ketolysekuren, så skal du vel være forsiktig med gotteri, selv om det er sukkerfritt?
Min erfaring er at det finnes ikke en eneste gotterisort jeg har prøvd som ikke gir meg magevondt med MYE luft i magen. Holder meg til ei rute eller to med 70 % sjokolade og litt bacongull en sjelden gang.






Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.