Anne sa for siden:
Hvor og hvordan feirer du St Hans?:)
Har du spesielle mattradisjoner?
Anne sa for siden:
Hvor og hvordan feirer du St Hans?:)
Har du spesielle mattradisjoner?
HP sa for siden:
Her i sogndal er det ingen st hans tradisjoner. Ikke bål, ingenting... Tilflyttere som oss har denne tradsisjonen, men her er ikke noe organisert. Kjedelig. Men det regner idag, så da er det greit nok. :)
Albertine sa for siden:
Korpset arrangerer fest i fjæra med bål og aktiviteter for barn og unge. Ingen tradisjon foreløpig, men vi håper at det kan bli en.
Anne sa for siden:
Jeg har tradisjon for :
Rømmegrøt, spekemat eller grill. Ganske vanlig tror jeg. Litt avhengig av vær og hvor jeg har "feiret" dagen.
Når jeg hadde "småbarn" så var vi ofte på et stort arrangement ved sjøen, med leker, dans, trekkspillmusikk, bading og grilling og sent på kvelden bål.
I noen år var jeg ute i båt.
Så jeg har ofte feiret ved sjøen og synes det er så utrolig kos med bål og vann.
Etter at ungene ble store så har jeg ofte arrangert hageselskap for venner og familie.
I år har jeg ingen planer. Trolig fordi det har vært så mye dårlig vær, men nå har været kommet:p sommerværet mener jeg. Og jeg har brått behov for å være oppe og ute en sommernatt..........:D
Så jeg tror jeg får svinge meg fort rund å finne på noe. Om ikke annet en tur på Aker Brygge....Hvis jeg ikke kommer på noe annet sommerlig.
Tenkte jeg kunne få noen tips her jeg da....:p
Uansett...nyt sommernatten...på Østlandert tror jeg været kommer til å bli nydelig. Godt og varmt i dag.:klem:
Albertine sa for siden:
Øsregn her, så jeg frykter for oppmøtet...
Nille sa for siden:
Etter at "ungen" flytta hjemmefra har vi ikke feiret noe særlig. Skal jo som regel på jobb dagen etter. Er det helg har vi hatt grillparty på terassen med gode venner og naboer....
I år blir det ikkeno' - for polakkene uttafor roter så fælt - og jeg skal på jobb 0655 i morgen tidlig !! :p
Gamla sa for siden:
Solskinn og flott vær her idag,- håper det holder til kvelden!(optimistisk)
Her brennes det bål i nesten alle størrelser. Det er grilling og brus(i min barndom var det kokte pølser,brus og Tomkjeks) og lek for barna,- senere på kvelden er det gjerne dans for de voksne ved de store arrangementene. Ha en flott St.Hansaften alle sammen!
Amica sa for siden:
Brukte vel være litt bål tenning og grilling av pølser, men det forsvant ganske fort når jeg var rundt 6-7 år..Etter det har det ikke vært noe annet enn en vanlig dag. Hva er man "feirer" forresten?
Skal i år sitte alene..:( saaavne
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.