Hei. Mener å ha hørt en teori om at skal man bli frisk fra en langvarig sykdom, f.eks. min allergi, så må man på en eller annen måte kjøre 'hele' sykdomsprosessen i revers. Tror dette var noe jeg hørte i forbindelse med akupunktur. Noen som vet, har erfaringer eller synspunkter:confused:
Hvis dette er tilfelle tror jeg at jeg er i ferd med å komme langt ned i tenåra... Enten det eller så er utviklingen min :eek: skremmende!!! Liker revers-teorien mye bedre....
Dette er femte loven om helbredelse, jamfør Ayurveda.
The fift law of healing is sympthoms heal in reverseorder of appearanse.
This means that your body heals by reversing the order that your sympthoms first developed. In this way ths most recent symphtoms will be the first to be cured and the last to heal will be those that are oldest.
The seven laws of healing
The first law of healing is remove the couse
The second law of healing is detoxification !!!!
The third law of healing is balance your digestion
The fourt law of healing is rejuvenation
The fifth law of healing is sympthoms heal in reverse order of apperance
The sixt law of healing is healing crisis
The sevent law of healing is grace
[size=3][/size]
[font=Comic Sans MS][/font]
Whow! Takk Guro. Superspennende! Også så oppmuntrende for min del da! Har jo vært mer eller mindre syk hele livet, men skjønte ikke hvor syk før enn for 4-5 år siden og nå har jeg reversert helt ned til ungdomsskolealder! Whow! Nå må jeg se etter å komme skikkelig i gang med journalen min. Disse lovene skal inn der! Blir veldig spennende å følge helsa mi for virkelig å sjekke revers-teorien. Noe av det neste blir trolig hovne kjertler i halsen, og kanskje noen runder med ørebetennelse.:_oy: Hmmm, trodde aldri jeg skulle se noe positivt med ørebetennelse og hovne kjertler... gal, jeg? Nei, :wacko: totalt sprø!
Unnskyld, jeg vet ikke noe om dette, men slik jeg leser det som står her om den femte loven om helbredelse, så skal ikke hele sykdomhistorien reverseres, men symptomene forsvinner i omvendt rekkefølge. Hvis du altså først fikk hodepine, så mageproblemer, så utslett og til slutt astma, skal astmaen forsvinne først, så utslettet, mageproblemene og til slutt hodepinen. De skal ikke dukke opp, men forsvinne.
Men altså, det er bare min oversettelse av det du har sitert her, Guro.
Jeg har vært litt sånn fortvilet fordi jeg føler jeg er blitt like ille i kroppen som første gangen jeg ble sykmeldt... og vært litt fortvilet pga det, og så kan det jo være at jeg bare er kommet tilbake dit! At det bare ser mørkest ut før det blir lysere igjen!
håpe -håpe-håpe
PS. ble litt bekymret for om at jeg måtte gjennom alle lungebetennelsene fra barndommen gjen et lite øyeblikk her..:p
Sånn jeg har opplevd det, så får man et snev av symptomene.
Da jeg gikk på ungdomsskolen, hadde jeg et kne som føltes som om det låste seg. Kneet fungerte egentlig, kunne rette ut benet, gå osv. Men det føltes ikke ut som om jeg hadde rettet ut kneet, selv om jeg hadde det. Kneet var ømt og vondt så å si hele tiden. En helt merkelig følelse! Voksesmerter var diagnosen både jeg selv og foreldrene mine satte. I dag skjønner jeg at det trolig var væskeannsamlinger pga allergi. Uansett, smerten var meget spesiell! Og for noen dager siden så opplevde jeg akkurat det samme problemet, eksakt den samme spesielle smerten og følelsen av og ikke kunne rette ut kneet. Men det var bare sånn et par-tre dager, kjenner det fortsatt, men veldig svakt. Så jeg tror at om en måned er jeg 'ferdig' med ungdomsskole-vondtene mine og tar da fatt på barneskolen...:D Vet det høres sprøtt ut, er ikke overbevist selv heller. Men jeg skal ha teorien i bakhodet...
Dette er ikke helt den 5. loven slik som Muskat og Guro beskriver, men det er ganske nært? Uansette er jeg glad jeg ikke har hatt vondt i det kneet siden ungdomsskolen! Tenk om man skulle dra med seg alle vondtene opp i fra barndommen og igjennom hele livet da? Huff, nei!:mad:
This law means that once the body is detoxifying successfully toxins must be released from tissues and enter the elimination organs to be realesed. This is called a healing crisis.
I denne prosessen blir man dårlig, gammel gift begynner jo å surre rundt i kroppen. Etter en slik runde føler man seg bedre enn man gjorde før man ble syk. Føler du deg ikke bedre enn før, har du ikke vært igjennom en 'healing crise'. Du har nok bare blitt verre dessverre! Mange må regne med å måtte igjennom flere 'healing crisis' før man blir frisk.
Det er ikke helt riktig at man må regne med å få Herxheimers reaksjon før man blir frisk. Dette er ganske individuelt. Jeg har aldri hatt noen problemer med dette. Har tatt ti kapsler med olivenbladekstrakt i en sleng, og følt meg bra innen en time uten noen utrensningsreaksjon.
Allergier skal forresten være veldig enkelt å bli kvitt. (Litt avhengig av hva slags allergi selvfølgelig.) Kinesiologi, biopati og bioresonansterapi er eksempler på terapier som har bra resultater med allergier.
Hei. Her var det mye interessant og jeg vil gjerne vite mer!:)
Hvorfor tar du olivenbladekstrakt? Renser de? Er de bedre enn alger (Clorella A)?
Kan du forklare litt mer om kinesiologi, biopati og bioresonansterapi? Har du erfaring fra noe av dette?
Jeg har brukt olivenbladekstrakt mot omgangssyke. Har vært mye syk av og på, og da funker olivenbladekstrakten utrolig bra. Et av de få virkelig effektive produktene. Olivenbladekstrakten dreper virus, parasitter og sopp. Den gir ikke noe næring sånn som Chlorella. Chlorellaen fjerner også tungmetaller. Det er to helt forskjellige produkter som er knallbra på hvert sitt område.
Jeg har ikke hatt noen allergier selv, men jeg har vært igjennom en del forskjellige terapier. Da er det vanlig at de trekker fram allergi som en av de enkle tingene å behandle. Jeg anbefaler først og fremst Huldaklinikken i Oslo. Der er de ganske så alternative, men veldig seriøse. Ikkeno' halvveis resultater der. Ellers har Claes (Merkelig skrue) på Kvanteklinikken oppnådd noen ganske merkverdige resultater med Lybraen sin. (Sjekk ut på www.kvanteklinikken.no). Jeg anbefaler egentlig bare å ringe å høre hva de har å si. Jeg vet jo ikke nok om ditt tilfelle til å avgjøre om noe vil hjelpe, så det er nok best du finner ut på egen hånd om du ønsker å bruke noe penger på dette, eller heller vil ågå en annen vei.
Takk for infoen.:p Tror jeg skal forsøke olivenblad-saken din. Jeg har nemlig mistanke om at det er noe 'udyr' :eek: som forårsaker reaksjonene jeg har på mat. I flere måneder kan jeg f.eks tåle yoghurt også plutselig tåler jeg det ikke i noen måneder... Og sånn er det med veldig mye av det jeg spiser. Så tåler jeg det også tåler jeg det ikke.... På den annen side vil kanskje kinesiologi avdekke noe sånt med en gang? Jeg skal sjekke litt opp hvilke behandlingsmetoder som finne sog hva de går ut på ja...
Hvis du mistenker "udyr", så anbefaler jeg i alle fall å dra til Huldaklinikken. Der er de spesialister på såntno. De avdekket masse der som ikke legene på sykehuset klarte å finne ut av. Mikroskopering av blodprøve er en av undersøkelsene de gjør (Noe som burde vært mye mer vanlig.). Hadde ikke jeg gått dit, så hadde ikke jeg sittet her jeg gjør i dag, for å si det sånn.
...dersom du vil prøve olivenbladekstrakt, så anbefaler jeg East Park Research sin. Den en vanvittig dyr, men den funker i alle fall. Og så lønner det seg å begynne forsiktig. Hender at kroppen reagerer kraftig på den. Første gangen kasta jeg opp av en kapsel. Nå kan jeg ta ti om gangen uten problemer.
Takker og bukker for gode råd og tips, themonk!:ja:
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.