< Tilbake til oversikten

Periodisk fasting

#1

scnuppa80 sa for siden:

Er det flere som har prøvd periodisk fasting i kombinasjon med lavkarbo? Jeg driver å prøver meg fram med 14 timers faste og 10 timers spisevindu og fungerer dette greit så tenkte jeg å prøve 16:8 . Jeg har lest at det kan være lurt å ha ca de samme faste og spisetidene hver dag, men som turnusarbeider er ikke dette like greit, da jeg jobber dag-kveld-natt og lange helger. Håper noen har erfaringer og tips om emnet som de kan dele :)


#2

HP sa for siden:

Ketose og periodisk faste passer supert sammen. Hvis man er i ketose og bare putter mat i munnen når man faktisk er sulten så kommer gjerne fasten helt naturlig.


#3

scnuppa80 sa for siden:

Ja det fungerer veldig bra enn så lenge :) Merker at sultfølelsen har blitt mye mindre når jeg kombinerer, ketose alene var ikke nok for min del, ble fort sulten igjen selv etter fettrike måltider. Kroppen er rar noen ganger ;)


#4

Elinengelen sa for siden:

Jeg sliter med faste. Er sulten om morgenen og sliter meg gjennom dagen. Kansje for lite fett


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.