< Tilbake til oversikten

Herlig kake med bringebærfromasj!

#1

Helina sa for siden:

2 dl mandler/nøtter
5 dadler uten stein
4-5 ss peanøttsmør
1 ts sukrinmelis
1 ts vaniljesukker/pulver
1 ts bakepulver
1 ts salt
2 ss olje eller smeltet smør
2 egg/ evt stivpisket eggehvite av 2-3 egg

Bunn:
Kjør mandlene/nøttene i en kjøkkenmaskin, helt til det begynner å klebe seg. Ha i dadler og kjør til disse har blandet seg godt med mandelmassen. Tilsett resten. Trykk den seige massen ut i en rundform, 24 cm. Stekes i ovn på 160 grader i ca 10 min. Pass på så den ikke blir svidd :) Avkjøl på rist.

Bringebærkrem:
1 pk Elerado sukkerfri gele, lages med 4 dl vann! Bruk 1 1/2 dl av geleen i kremen og spar 2 1/2 dl til gelelokk på toppen.
3 dl kremfløte

Når geleen er blitt litt tykkflytende, visper du den opp så den blir rosa. Tilsett geleen i kremen og visp det godt sammen. Legges på kakebunnen og settes kaldt med en gang. Etter at resterende gele, den du skal ha til lokk er enda litt stivere, heller du den varsomt over den kalde kremen. Settes igjen kaldt, til alt er skikkelig stivnet.

Se bilder:
helina1.blogspot.no/


#2

Henri85 sa for siden:

den kaken ser deilig ut , (",)

flotte fine oppskrifter du har på helina1.blogspot.no/ , keep up the good work.


#3

Helina sa for siden:

Tusen takk for det! Nå ble jeg glad! Jeg er jo bare amatør- og ser så mange andre fine blogger... Men prøver å gjøre det enkelt- så hvis det funker, så er jeg fornøyd :)


#4

Minni1 sa for siden:

Ser veldig god ut :)


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.