< Tilbake til oversikten

Krokan-strøssel til yoghurt, is og kaker :)

#1

Helina sa for siden:

100 g smør
6 ss Natreen søtningsmiddel
120 g mandler eller hasselnøtter- gjerne uten skall- men jeg har med :)
20 g kokos
1-2 ts vaniljepulver

Visp romtemperert smør og Natreen godt sammen. Kjør nøtter og kokos i en food-prosessor.
Bland sammen alt og fordel massen utover på et bakepapir. Stek det midt i ovnen på 175 grader i 8-12 minutter.

Kan og brukes som en bunn til f.eks en ostekake :) Herlig karamellsmak!

Se bilder her: helina1.blogspot.no/2016/12/krokan-strssel-til-yoghurt-is-og-kaker.html


#2

Minni1 sa for siden:

Takk for oppskrift.
Denne kan brukes til flere ting
:)


#3

Hegpe sa for siden:

Er kokos og vaniljepulver ok i lavkarbo?

Hørtes digg ut


#4

sylwester sa for siden:

Kokos: Ja, moderate mengder.

Vaniljepulver: Ja, men ikke vanlig vaniljesukker siden det er 99% sukker. Her står det ikke vaniljesukker. Mulig Helina har noe ala dette produktet? Jeg reagerer litt på at det skal så mye som 1 ts dog. 30g er ca. 6ts og jeg husker at jeg brukte ca. 1/2 ts isteden for en HEL vaniljestang.

I praksis for oss om ikke går på en streng diett slik som Ketolysekuren så går det faktisk an å bruke produkter slik som hvetemel i en rett/dessert så lenge antall karbohydrater per porsjon uansett blir lite. Jeg har lite sans for de LCHF-erne som kun kan spise matvarer som er under 5gkh/100g vare og som da f.eks. ikke kan bruke kruskakli eller noe med karbodhydrater i maten uansett hvor lite av ingredisensen de bruker. Jeg ble kritisert for å dele Karins beste brød på en LCHF-tråd på face. LCHF i Norge kan bety 3 ting og jeg følger Eenfeldt som ikke engang har en maksgrense/dag. Jeg bruker en dråpe sukkerkolør i den brune lapskausen min hvor andelen karbohydrater fra den per porsjon er urpoblematisk. Jeg prøver å holde med under 15gkh/måltid (som det er 2 av i døgnet) og at minst 10g av de kommer utelukkende fra grønnsaker.


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.