< Tilbake til oversikten

Er dette helt greit for meg?

#1

seffa123 sa for siden:

Hei, har gått en uke på lavkarbo nå og gått ned 2,4 kg. Teller ikke så mye karbohydrater, men har lagt det inn i myfitnesspal og ser at jeg ligger alt mellom 20gr til 40 gr per dag, også lurte jeg liksom på om det spiller noe rolle at noen karbohydrater kommer fra fks kesam, 1 after eight sjokolade, leverpostei? Altså, har ikke tenkt å være sånn sykt strikt med meg selv, så lenge jeg er under 70 gr per dag, men har jo holdt meg nede i første uka.

Det jeg ikke fant svar på er hva som skjer om man får i seg litt sukker under lavkarbo om man fks er i ketose, hva skjer da? vil kroppen vende tilbake til vanlig forbrenning av glukose istedenfor fett igjen da?

Håper dette kan være en liten tråd der folk kan komme med litt råd, eventuelt fortelle litt om hvordan de spiser og hvordan dere gjør det.


#2

Lykkejenta85 sa for siden:

Hei og gratulerer med en bra førsteuke på lavkarbo.
jeg vil bare dele litt min egen erfaring rundt det ene spørsmålet ditt. dersom du er i ketose og spiser litt sukker så vil du falle ut av ketosen. og dersom du gjør dette mange ganger så vil du mest sannsynlig ikke gå ned i vekt, og jeg har erfart at jeg da får mye mer hodepine og carb-flu følelse i kroppen. det er ikke noe gøy, og man føler seg ikke spesielt sunn. man ender lett opp med å være like svak for sukkercravings som man har vært tidligere. det er heller ikke rettferdig overfor lavkarbo-filosofien, for man får ikke utnytte de langvarige og gode virkningene av et lavkarbokosthold: godt energinivå, mindre cravings, stabilt blodsukker, mer våken mentalt..osv..
men hvis du ønsker å ha et liberalt lavkarbokosthold + en after eight nå og da så skal jeg ikke stoppe deg altså. men du bør være litt obs på de vanene du vedlikeholder og hva det gjør med deg. kanskje du klarer en sjokoladebit i ny og ne uten å hoppe helt uti godteskåla, det er opp til deg. :)

masse lykke til med å finne din balanse i lavkarboverden. :)


#3

Carisma sa for siden:

Det teller hvor karbene kommer fra. Poenget er å få mest mulig nyttig energi ut av næringen du inntar, det får du ikke av after eight....


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.