< Tilbake til oversikten

Rar lukt

#1

Susa84 sa for siden:

Det lukter litt rart når jeg tisser og slepper jeg en fis kan ikke lukten beskrives :p:rolleyes: . Nesten litt samme lukt som tisset. Jeg aner ikke hvor mange karb jeg spiser om dagen, men kan jeg være i ketose, at det er derfor det lukter, jeg vet jo at man gjerne kan ha litt rar ånde i starten osv, det har jeg hatt før. Andre som har opplevd dette? Jeg spiser også en del greks yoghurt, tar litt tid for meg for å finne inspirasjon og komme ordentlig inn i det. Fikk i går en pakke fra lavkarbohuset, med lomper/tortilalefser. Jeg må nok også utvidte maten litt, variasjoner. Så kanskje lukten kommer av at det mye melkeprodukter og lite fastføde ?


#2

jankph sa for siden:

Hvis det lukter av urin/avføring/gass så er det nok hva du har spist og hvor mye du har spist av det som betyr nye, ketose eller ei, så det er nok ikke ketose som er årsaken her.

Er det noe du har spist som du ellers ikke pleier å spise? Det er godt mulig at du reagerer på noe, men her er vi alle forskjellige, så det er vanskelig å gi et godt svar. Har du nettopp begynt med lavkarbo? Da kan det være at kroppen og tarmen trenger litt tid på å omstille seg.

Jeg spiser ketogent og variert og er i ketose hele tiden, og jeg merker jo at ulik mat gir ulik lukt, f.eks. for mye kaffe, men sånn er det bare.


#3

Susa84 sa for siden:

Spiser mere melkeprodukter nå enn før. Jeg har levd opp og ned på lavkarbo i 10 år, så både ja og nei. Om jeg nettopp har begynt, jeg har nettopp begynt der jeg er mere streng med meg selv om gått litt ned på karbo. Lever realativt lavkarbo hele tiden da dette er best for min kropp.


#4

sylwester sa for siden:

Dette merker jeg selvsagt ikke om dagen siden jeg sørger for å drikke nok slik at det er sivfarget, men morgenurinen er noe mer konsentrert og lukter i mitt hode "søtt". Når jeg ikke er i ketose syns jeg ikke ris, poteter eller paprika lukter søtt, men det gjør jeg når jeg er i ketose. Dvs. det kan være en kombinasjon av at du har avfallstoffer i urinene etter ketogen kosthold og forbedret evne til å oppdage sukker?

Jeg merker mindre lukt av avføring og derfor også mindre lukt av flatluens, så sant jeg ikke spiser noe med maltitol el.l. som gir bakteriene et skikkelig festmåltid. Siden jeg ligger på over 500g med grønnsaker hver dag (kalt 5 om dagen) så skulle jeg trodd at jeg ville prompe mer enn før, men jeg er ikke plaget med dette. Jeg var mer plaget da jeg startet med lavkarbo og ikke spiste grønnsaker og var hardt plaget av treg mage.


#5

TrillTrall sa for siden:

Jeg tror mye melkeprodukter kan gi illeluktende fiser og avføring, men da kanskje helst søte produkter som vanlig melk og brunost? I alle fall hadde guttungen her det sånn da han var liten, viste seg at han var laktoseintolerant.


#6

Susa84 sa for siden:

Vanlig melk drikker jeg ikke, spiser gresk yoghurt eller fløtegrøt(kremfløte), noen ganger lavkarbo brød med leverpostei, egg og bacon. Og middag som består av litt kjøtt resten grønnsaker og en hjemmelaget saus eller dressing.


#7

TrillTrall sa for siden:

Du kan jo bare kutte ut yoghurten og fløten i noen dager se om det hjelper. :)


#8

Susa84 sa for siden:

Ja kan jo prøve det :) Takk for tips. :)
[CENTER]Lagre[/CENTER]


#9

sylwester sa for siden:

Ja, med laktoseintoleranse så vil inntak av laktose virke akkurat som inntak av maltitol. Begge er sukre som ikke blir tatt opp av tynntarmen, men som våre bakterier i tykktarmen kan eksplodere i nummer av å få det tildelt på gullfat :D


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.