< Tilbake til oversikten

10 mil i september


#2

TrillTrall sa for siden:

Jeg blir med! Men bare her inne, slik vi gjorde i mai. :) Har ikke stor tro på at jeg klarer det denne gangen, men skal gjøre et ærlig forsøk. :)


#3

Minni1 sa for siden:

Så bra.

Jeg er også bare med her inne.

Er litt skeptisk til at jeg klarer det jeg også men skal forsøke så godt jeg kan.

Uansett, godt med litt motivasjon for å komme meg ut på tur og øke litt på gå-lengden.

:)


#4

Carisma sa for siden:

Jeg henger meg på!
Siden jeg vant en utrolig kul smartklokke på jobben er det kanskje mulig å få målt aktiviteten også :)


#5

Minni1 sa for siden:

Supert :)


#6

Maja Èlen sa for siden:

Jeg blir gjerne med!! Prøve i alle fall... 10 mil høres mye ut, men hadde vært morsomt å se hvor mye jeg kunne klare å få på èn måned.


#7

Minni1 sa for siden:

Så bra :)


#8

Maja Èlen sa for siden:

Hvor "nazi" er dere på å legge til alt!? Altså, vanlig gå hit og dit på korte avstander blir kanskje unødvendig? vet ikke
I dag gikk jeg f.eks hjem fra henting barnehagen, og den biten er 1 km. Vet ikke om det er særlig vits å ta med slikt.


#9

Minni1 sa for siden:

Jeg vet ikke helt enda hvor pirkete jeg vil være men den kilometeren hjem fra bhg hadde jeg tatt med :)
Det er jo helt supert å gå istedenfor å kjøre bil.

Jeg kommer nok til å telle alt som jeg kan tenke som tur mens vanlige gjøremål som gå i butikken og slikt blir ikke med.
Eller å gå til en veninne nedi gata her ( ca 500 meter) blir heller ikke med.


#10

TrillTrall sa for siden:

Hvis jeg går til butikken istedetfor å ta bilen så fører jeg på om det blir 2 km tilsammen ja. :)


#11

Maja Èlen sa for siden:

Ja det er god pekepinn. Dersom man vanligvis tar bilen en strekning, men velger å gå/sykle i stedetfor så er det jo meraktivitet, og bør bli med :ja:


#12

Minni1 sa for siden:

Var en lur måte å tenke på :)


#13

Maja Èlen sa for siden:

Da var det september!!

Men er det flere som bor på steder med meldt så dååårlig vær fremover! Arg, det er demotiverende å tenke seg ut overhodet i regn :(


#14

Maja Èlen sa for siden:

I dag regnet det i bøtter og spann da jeg skulle på trening, så klarte rett og slett ikke sykle dit, slik jeg gjør av og til. Så ble bilen gitt :rolleyes: Og treningen var zumba, så dårlig med mil der også. Så det ble den ene kilometeren fra barnehagen gitt! Går med vogn da, så er i det minste tempo...

SUM: 1 km

(juhu 10 mil - her kommer jeeeeg :p )


#15

Hedda:) sa for siden:

Ja, dette vil jeg være med på! :D

Blir ikke med på Facebook, men kun her inne.

Har akkurat kjøpt meg en Fitbit, den teller både skritt og km. :)

8,30 km


#16

TrillTrall sa for siden:

3 km joggetur i dag. :) 97 km igjen... :cool:


#17

Carisma sa for siden:

Glemte helt at det var semptember :o Også jeg som er så opptatt noen dager fremover. Men vi skal på Fangene på fortet med jobben i dag, og det kan se ut som det bli litt løping rundt, så tar på smartklokka og ser om det kan telle med :)


#18

TrillTrall sa for siden:

Jogget ned til et møte i dag, det er ca. 6 km dit, tok en runde ekstra så det ble 7 km og jeg kan logge 10 km på de to første dagene i september. :D


#19

Hedda:) sa for siden:

I dag: 5 km

Hittil i september: 13,30 km


#20

Hedda:) sa for siden:

I dag: 5,52 km
Hittil i september: 18,82


#21

Minni1 sa for siden:

Juhuuuu da er september igang.

Fikk gått litt på hytta :)

1 september : 4,8 km
3 september : 12,5 km

Til sammen : 17,3 km.

Igjen : 82,7


#22

TrillTrall sa for siden:

Denne utfordringen er genial for å få meg ut når jeg egentlig ikke gidder. :) Ble en joggetur på 6 km / 50 min i kveld. :D


#23

Hedda:) sa for siden:

I dag: 11,30
Hittil i september: 30,12


#24

Mimosaen sa for siden:

Tur i fjellet i dag på 11.5 km. Totalt 19 km i september! :)


#25

Maja Èlen sa for siden:

Jeg er så imponert over dere alle sammen! Så flinke! :D

Her fikk jeg kommet meg lite ut i helga. Men var på en spinningstime på treningsenteret mitt i går kveld da. Første gang siden mai, så veldig godt å komme i gang igjen. Så nå håper jeg at dere godtar at jeg bruker dette i denne utfordringen. Selv om jeg fysisk ikke flyttet meg så langt :p Men jeg vet hvor raskt jeg sykler (km/t) så er enkelt å regne ut. På en 60 minutters intensiv time sykler jeg 20 km.

SUM: 20,1 km


#26

TrillTrall sa for siden:

Sykkel og spinning er lov! :)


#27

Minni1 sa for siden:

Jaaa spinning er lov.
Jeg skal spinne litt selv fremover og ser at skal jeg klare dette så må det regnes inn i regnestykket.
Jeg er også såpass overvektig at det er godt med spinning for å avlaste knær og diverse litt :)

Jeg aner ikke hvor langt jeg spinner så jeg må finne en måte å måle det på :)


#28

Susa84 sa for siden:

Selvsagt er jeg med :D . Går masse fordi jeg ikke kjører bil heller har lappen :) . For meg blir det gåing og sykling. Jeg registrerer alt jeg går løpet av dagen :)


#29

Susa84 sa for siden:

Er det ikke slik leser på spinning syklene ? jeg aner ikke hvordan dem er. Men du kunne kanskje hatt tlf fin på deg og testet en slik treningsapp registrer det. Endomendo eller noe. ? Den registrerer hvertfall når jeg er ute å sykler.
[CENTER]Lagre[/CENTER]


#30

Susa84 sa for siden:

1-4 september 25,9 km hittil :)


#31

Minni1 sa for siden:

Takk for mange tips. Dette skal jeg skjekke ut :)
Tenkte jeg skulle spørre hun som har spinningtimen også om hvordan jeg eventuelt kan måle hvor langt jeg "sykler" :)


#32

TrillTrall sa for siden:

Når du er ute og sykler registrerer enodmondo via satellitter hvor du befinner deg og hvor langt du har beveget deg, det gjør den jo ikke når du er innendørs. :) En spinningsykkel står da også helt i ro så i forhold til endomondo og måling står du helt stille, men du kan jo legge inn etterpå da, når du har funnet ut hvor langt du har syklet. :)


#33

Susa84 sa for siden:

Vist den får signal så kan det hende den registrere. Men det finnes nok andre apper også evnt. Men ja, kanskje ikke den registrer innendørs.

[CENTER]Lagre[/CENTER]


#34

Maja Èlen sa for siden:

Jepp, stemmer som det sies her. Treningsapp'er måler avstand man beveger seg ute via gps, så den hjelper ikke når man er på samme sted.
De fleste sykler på et treningsenter måler avstand, men spinningssykler sånn i sal på time gjør ikke det. Så da må man faktisk beregne det selv. Og det kan være litt vanskelig. Er nok enorme forskjeller på hvor langt folk i en slik sal sykler på 1 time. Kommer an på hvor raskt rundt man trør rett og slett, og motstanden på hjulet. Jeg vet min km/t fordi jeg har testet den ut på flere "ordentlige sykkelturer" ute. Og så kan man legge til noen km/t på det, fordi det generelt går raskere på en intensiv spinningstime enn det gjør ute i terrenget.

Jeg er altså sååå sliten her nå, og så irriterende at jeg ikke kan fylle inn en eneste kilometer her :rolleyes: Men å jobbe, stressettermiddag med henting av barn, frakte barn på idrett, håndtere overtrøtt snuppe, leksehjelp, middagslaging, opprydding, klesvask og matpakkesmøring kvalifiserer nok neppe :p Sånn kan enkelte dager være.


#35

Hedda:) sa for siden:

I dag: 6 km
Totalt: 36,12


#36

TrillTrall sa for siden:

Om du sitter ved vinduet og spinner kan det hende den registrerer deg, men du flytter deg jo ikke, så den vil bare registrere at du sykler 0 meter på den tiden du sitter der. :)


#37

Susa84 sa for siden:

Hvert en tur til oslo i dag, så blitt litt gåing :)

Tilsammen hittil 37,93km / 100 - 62,07 igjen :D


#38

Maja Èlen sa for siden:

Syklet 1,5 km i bygda her i dag for å besøke en venninne.

SUM: 21,6 km


#39

Hedda:) sa for siden:

I dag: 6,22km
Totalt: 42,34


#40

Mimosaen sa for siden:

26.5/100 i september.


#41

Maja Èlen sa for siden:

Med litt småsykling i går fikk jeg påført et par km til.

SUM: 23,6 km


#42

Maja Èlen sa for siden:

Går enn så lenge veldig sakte. Bare litt småsykling i nærmiljøet, til foreldremøter og slikt. Men fornøyd med å ta de riktige valgene da, at jeg sykler/går i stedet for å kjøre bil dit.

SUM: 25,6 km


#43

TrillTrall sa for siden:

Og det er jo det viktigste! :) :heia:


#44

Susa84 sa for siden:

Hvert på jobb osv og da blir det en del gåing på jobb :) Sykling har det blitt litt. Ikke noe flink å sette på endomendo når jeg sykler. Må bli flinkere til det :D

Sum: 53,39


#45

Hedda:) sa for siden:

Onsdag: 6,19
Torsdag: 13,92
I dag: 8,42

Totalt i september: 70,87


#46

TrillTrall sa for siden:

En aktiv helg med 3 km + 10 km gåtur på hytta i går og 6,5 km joggetur i dag, hvor vi jogget hele veien uten stans! :) Og plutselig var jeg godt over halvveis gitt! Stas! :D


#47

Maja Èlen sa for siden:

Så imponerte over dere her! :D

Selv kom jeg meg på spinning igjen i dag, så det hjalp heldigvis veldig på min sum. Har snakket med en nabo om å få til en gåtur i marka her i nærmiljøet i uka som kommer, så får håpe at det går i orden.

SUM: 47,6 km


#48

Hedda:) sa for siden:

Lørdag: 3,54
I dag: 6,19

Totalt i september: 80,6 :)


#49

Mimosaen sa for siden:

35/100 i september :)


#50

Hedda:) sa for siden:

I dag: 8,77
Totalt i september: 89,37


#51

Mimosaen sa for siden:

43/100
Skogstur i går kveld. Ble blanding av løping og fort gange - fornøyd med gjennomføringen. :)


#52

Maja Èlen sa for siden:

Ble en god gåtur med en nabovenninne i går kveld! :D

SUM: 54,6 km

Ca. halvveis halvveis i måneden, så fornøyd med det!


#53

TrillTrall sa for siden:

10 km jogge/gåtur før seinvakt - storfornøyd! :) Og kan klokke inn 68 km unnagjort og det før måneden er halvgått! :D


#54

Hedda:) sa for siden:

Tirsdag: 6,13
I dag: 6,15

Totalt i september: 101,65 :heia:

Ble ferdig mye raskere enn jeg hadde trodd! :D Alle kilometerne er gåturer. :)


#55

TrillTrall sa for siden:

4 km joggetur + 1 km gange (0,5 km før og etter) + 1,5 km gange til og fra butikken etterpå. :) Snart nådd 3/4 nå! :heia: Storfornøyd!


#56

Festina lente sa for siden:

:o Dumt spørsmål kanskje, men hvordan regner du km på spinning? Har du et gjennomsnitt du regner ut fra, eller erfaring eller hva? Jeg har ikke pulsklokke og det er ikke km-måler på syklene på senteret mitt.


#57

Maja Èlen sa for siden:

Det er ikke km-måler på spinningssyklene hos meg heller, og pulsklokke måler ikke avstand, så det hjelper heller ikke. Men jeg vet hvor raskt jeg sykler (km/t) På en 60 minutters intensiv time sykler jeg 20 km. Så det er basert på erfaring. At jeg har syklet ute på normal sykkel og testet ut med gps da over tid (var bl.a på sykkelferie i sommer)


#58

Susa84 sa for siden:

9- 17 september

Sum: 111,07km av 100 km (+11,07)

Jeg har ikke tatt med sykling, syklet en del i det siste også, så her er det bare gåing. Jeg har ikke bil eller lappen, så jeg går eller sykler ditt jeg skal. Så da blir det fort mange km :)

[CENTER]Lagre
Lagre[/CENTER]


#59

Mimosaen sa for siden:

51/100 i september.
Må gire opp nå hvis man skal rekke 100...


#60

Minni1 sa for siden:

Gikk på en liten smell her så har ikke blitt så mye tur som jeg hadde planlagt.
Men litt er det da. Rekker nok ikke 10 mil men får gå videre så jeg kommer så høyt som mulig.

3 turer på 3,5 km, 4,5 km, 2 km

Så totalt er det 27,3 km.


#61

Maja Èlen sa for siden:

Samme her Minni1. Avlyste spinning på søndag for jeg oorket bare ikke. Og ellers spiser hverdagen her meg litt opp. Men - får ta det vi klarer.


#62

kamp sa for siden:

115 km til nå denne Mnd


#63

TrillTrall sa for siden:

Ja, hverdagen har en tendens til å spise en opp og nå er det jo forsyne meg mørkt klokka 19:30! Men i dag pekte jeg nese til tidstyvene, hoppet i joggeskoene i morrest og jogget til og fra jobb! Deilig å komme hjem fra jobb og være ferdig trent! :)

Nå har jeg bare 11 km igjen! Hurra! Om jeg er iherdig og heldig så når jeg det kanskje i løpet av uka. :)


#64

TrillTrall sa for siden:

Jadda! 4,4 km igjen! :) Tok beina fatt og gikk til et kurs i dag også - satser på at det blir en joggetur i ettermiddag og da er målet nådd! :)


#65

TrillTrall sa for siden:

Jadda! 101,6 km og målet ble nådd med 8 dager igjen av perioden! :) :heia:


#66

Minni1 sa for siden:

:heia::heia::heia:

Heier på deg jeg for her går det trått :p


#67

Minni1 sa for siden:

Har gått 10 km til denne uka så totalt er det 37,3 km til sammen.
Langt unna målet men jeg prøver igjen neste måned med ny strategi :D


#68

Maja Èlen sa for siden:

Æsj, det ble 54,6 km på meg i september gitt. Ikke akkurat noe å rope hurra over.


#69

Susa84 sa for siden:

Havnet på 147,19 km i september. Ikke så bra som jeg håpet på. Pleid å ligge nærmere 300km. Men hvert mye dårlig denne mnd. Så da blir det slik :)


#70

Minni1 sa for siden:

Jeg roper hurra for deg jeg. Syns det er veldig bra :heia:


#71

Minni1 sa for siden:

Fantastisk. Pleier å gå ca 300 km det er jo bare helt utrolig bra :heia:


#72

Susa84 sa for siden:

Jeg liker å gå mye, også har jeg ikke bil eller lappen. Så jeg går og sykler ditt jeg skal :)


#73

Minni1 sa for siden:

Det er nok mange fordeler med å ikke ha bil, nesten så jeg vil selge bilen min. :)


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.