< Tilbake til oversikten

Uten medisiner 6 uker

#1

Nurk sa for siden:

Legen har nå valgt å ta meg helt av medisinene mine (armour thyroid) i 6 uker, for å begynne på scratch. Jeg har hatt helt snurrige verdier og etter at jeg begynte med lavkarbo har jeg gått ned i vekt (litt) og fått mer energi.

Jeg lurer nå på om dere tror det vil påvirke vektnedgangen at jeg går uten medisiner i disse ukene? legen sier jeg mest sannsynlig trenger mer medisin, men at det blir bra å begynne på scratch. Noen som vet hvor stor effekt medisinene faktisk har på vektnedgang?
Takk :)


#2

Susa84 sa for siden:

Noen medisiner kan påvirke vekten begge veier. Men vanskelig å si om det gjelder medisiner du går på. Jeg har gått på medisiner en gang som hadde en negativ påvirkning på vekten oppover.


#3

BenteR sa for siden:

Uten thyroid vil stoffskiftet bli lavere.
Lavt stoffskifte har som et av symptomene vektøkning/vansker med vektnedgang, men hos deg er det snakk om 6 uker og thyroiden vil faktisk ikke være helt ute av kroppen før den tid. Lang halveringstid på thyroid.....


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.