< Tilbake til oversikten

Utslag på stix = riktig mengde-inntak?

#1

Tetra sa for siden:

Når man slår ut på keto stix, betyr det at man får i seg riktig mengde av fett og protein itillegg til lite karbo?

Vet den stixen er for ketoner... men det jeg lurer på er om den hadde slått ut om jeg feks fikk i meg for lite fett og protein? Føler jo jeg gjør ting riktig, spesiellt nå siden stixen gir utslag 3.dagen på rad.

Noen som kan fortelle meg hvor lenge det er anbefallt å være i ketose? Hva med utskeielser på lørdager? Tar meg visst 1 dag å komme tilbake fra en utskeielse til utslag på stix. Målet mitt er å gå ned ca 10-15kg.


#2

BenteR sa for siden:

Utslag på ketostix sier kun at det skilles ut ketoner i urinen og ingenting om man spiser rett/nok.

Og gå inn og ut av ketose er slitsomt for kroppen og ikke å anbefale. Ville heller lagt meg litt høyere i karbohydrater slik at det er rom for foreksempel et glass vin eller to i helga om det er det som er ønskelig.

Hvor lenge man kan være i ketose? jeg regner med og være i ketose resten av livet siden jeg lever ketogent takket være en idiotisk kropp som ikke vil godta insulinen selv om jeg har type 1 Diabetes, og derfor må regulere blodsukkeret med kosten.
Barn med epilepsi settes på ketogen kost for å redusere anfall og der er det heller ikke snakk om tidsbegrensinger.
Men er man frisk og har oppnådd vekt-målet sitt, så ser jeg ingen grunn til at man skal leve så strengt videre. Hvorfor ikke heller da legge seg på en mer moderat linje, feks 50-70 karbohydrater? Da er det straks rom for og kunne leve mer "normalt".


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.