< Tilbake til oversikten

Alpro Soyadessert Mørk Sjokolade

#1

lavkarbojomfru sa for siden:

Vet ikke om dette er riktig sted å legge ut men noen som har prøvd denne og er den ok for en som vil bli værende i ketose? www.alpro.com/no/produkter/dessert/soya-liten-mork-sjokolade

Har vært i ketose i snart en uke (sjekker med ketostix etter måltid en gang om dagen) og det som overrasker meg mest med denne dietten er at jeg nesten aldri er sulten lenger :)

Dietten min så langt

Frokost:
To baconskiver stekt i usaltet meierismør. Eggerøre av tre egg med en dæsj kremfløte og en håndfull revet ost. En hel avokado. Salt, pepper.

Lunsj:
Middagsrester fra dagen før
eller
200g cottage cheese med hviløkspulver, salt, pepper, olivenolje.

Middag:
Ovnsbakt laks med skiver av blåmuggost og fersk asparges, olivenolje, hvitløkspulver, salt, pepper.
Eller
Tre grillet kyllinglår. Salat med spinat, ruccula, isberg, frisée, radicchio rosso, salat nøtteblanding, blåmuggost, olivenolje, hvitløkspulver, salt, pepper.

I morgen skal jeg prøve lasagne for første gang etter denne oppskriften:
www.youtube.com/watch?v=mt-ZsyfHK8M

Synes det er litt vanskelig å finne inspirasjon til mat, jeg er glad i gode smaker men ikke spesielt glad i å lage mat.

Tar også D-vitaminer, krom, og magnesium hver morgen før jeg spiser.


#2

kamp sa for siden:

Den ineholder 11% sukker og er absoolutt ikke ketose vennlig :(

Hva er planen din med lavkarbo? Vektnedgang?

Du spiser ganske store porsjoner med mat men for noen så fungerer det. Du må nesten se selv hvilke resultater du får over tid.


#3

lavkarbojomfru sa for siden:

Hei takk for raskt svar :)
Ja var redd for det ja ang soyadesserten..

Jeg skal ned 30kg fra 110kg til 80kg, mann i begynnelsen av tredveåra. Aldri prøvd slanking før, vært overvektig de siste 5 årene.

Jeg spiser veldig mye mindre nå enn jeg gjorde før jeg begynte på lavkarbo. For inntil ei uke siden lå jeg på 3000-4000 kcal om dagen, nå ligger jeg på 1300-2000 kcal om dagen.
Har sosial angst og depresjoner så er veldig lite i aktivitet og sjelden ute av leiligheten. All dagligvare- og mathandel går via kolonial.no og levert på døra. :)


#4

kamp sa for siden:

Du får prøve å finne ut hva din kropp trenger. Menn trenger som regel mer enn kvinner ;)

Jeg syns ikke det ser helt gale ut når du har den vekta du har.

Har du prøvd disse naturrele yoghurtene med eks stevia og litt kakao oppi?


#5

lavkarbojomfru sa for siden:

takk for tips, skal se om jeg finner noe tilsvarende på kolonial.no :)




Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.