< Tilbake til oversikten

Scampi i sweet chili sauce (sukkerfri variant)!


#2

nellie sa for siden:

Husk å ha oppskriften i innlegget.:) Forumregler.


#3

Helina sa for siden:

Stek ønskede grønnsaker i litt olje/smør. Jeg har brukt vårløk, gul løk, paprika, sukkererter, strimlet gulrot, kål og purre (jeg kjøper ferdig pose på Rema 1000 :)) Eller du kan bruke en pose med frosne grønnsaker og du har dårlig tid.

Stek så scampien, (evt fisk eller annen sjømat kan også tilsettes) på god varme i noen minutter. Bland alt og tilsett 1-2 ss sweet chili sauce, sukkerfri type. Salt/pepper etter ønske. Serveres gjerne med litt rømme :)


#4

sylwester sa for siden:

Hvor får du sukkerfri sweetchillisaus hen?


#5

kamp sa for siden:

Jeg kjøper på de thailandske butikkene


#6

BenteR sa for siden:

31,6 karbohydrater pr 100 gram er rimelig mye for en sukkerfri variant, synest jeg.

1 ss er 15 ml og vil derfor kjapt kunne utgjøre 4,5 karbohydrater.

Nå vet jeg ikke hvilken søtning den sukkerfrie varianten har, men er det en av -ol variantene vil den også kunne påvirke blodsukkerstigningen.


#7

aceton sa for siden:

Det hjelp ikkje mykje at den er sukkerfri når det er ein tredjedel stivelse i. Men retten ser veldig god ut.


#8

kamp sa for siden:

Kommer nok an på hvor mye man spiser av den. Jeg bruker litt innimellom da jeg ikke har funnet en annen


#9

Helina sa for siden:

Ser den inneholder maltitol sirup og sukralose, og mais-stivelse- og hvitløk-kanskje derfor det er såpass med karbohydrater i den...

Men noe helt annet; jeg fikk ikke melding om at noen har kommentert innlegget, kan ikke det ordnes på et vis?





Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.