< Tilbake til oversikten

Irritabel tarm

#1

scnuppa80 sa for siden:

Heisann. Jeg har hele mitt voksne liv slitt med IBS, og har funnet ut at lavkarbo gjør underverker for magen og jeg ble så og si symptomsfri når jeg startet med dette kostholdet i fjor. Men i det siste så har jeg vært mye plaget, spesielt om morgenen, da jeg nesten ikke kan komme meg raskt nok på toalettet. Er også veldig oppblåst hele tide, ser gravid ut og magen er vond :mad:
Noen tips på hvorfor jeg plutselig igjen plages med magen etter å ha vært helt fin i lange tider? Jeg spiser ikke noe annerledes enn før. Noen flere med irritabel tarm som kan dele tips om hva dere ikke tåler?
Jeg holder meg helt unna hvete og melkeprodukter unntatt melkeprodukter laget på gjeit/får da jeg tåler det bedre. Spiser heller ikke sukker og lager det meste av mat fra bunnen av. Spiser knekkebrød laget av frø og kjerner men ikke annet bearbeidet korn.
Takknemlig for tips !:D


#2

kamp sa for siden:

Har du sett på foodmap?


#3

scnuppa80 sa for siden:

Ja jeg har studert fodmaps grundig. Eneste jeg spiser med fodmap må være blomkål, men det er ikke hver dag. Har tålt det godt før :confused:
Kanskje jeg rett og slett har en periode med overfølsomhet. Kutte litt på fettet, kanskje det kan hjelpe i en liten periode? Mtp mye diare ?


#4

scnuppa80 sa for siden:

Vekta rikker seg heller ikke :( kanskje ikke så rart når magen krangler..


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.