< Tilbake til oversikten

Sukrin gold VS kokosnøttsukker?

#1

Tetra sa for siden:

Jeg liker egentlig ikke sukring, det iser så utrolig i munnen. kjempe ekkelt!
Kokkosnøttsukker derimot liker jeg. Kan jeg erstatte sukrin gold med dette i oppskrifter?


#2

Borealis sa for siden:

Prøvd sukrin+ ?
Blanding av stevia og sukrin....den liker jeg best! :-)


#3

sylwester sa for siden:

De kan ikke sammeliknes i det hele tatt. Sukrin er så og si uten karbohydrater siden det er sukkeralkoholer, mens kokkosnøttsukker er 100% karbohydrater. Dvs. at hvert eneste gram kokosnøttsukker teller som karbohydrat.

Den er såkalt lavglykemisk som betyr at det er bedre enn sukker, men kan igrunn kun brukes på de mest liberale diettene som f.eks. Lindberg.

Jeg bruker mange forskjellige varianter, men jeg sverger til flytende natreen som hovedsøtning. Jeg bruker de 3 forskjellige sukrinvariantene der det trengs bulking, knasing eller smaken av brent, men jeg har det aldri som eneste. Som du nevner vil den ha en kjølende smak hvis det er for mye av det i forhold til andre ingredienser.

F.eks. Marsipan lager jeg med 75% mandler og 25% sukrinmelis og søter det noe ekstra med flytende natreen.


#4

stinei sa for siden:

Får du ising av sukrin gold også? Jeg takler ikke vanlig sukrin, men syns gold er veldig god.


#5

sylwester sa for siden:

Isingen har strengt tatt med mengden å gjøre. Jeg brukte Gold i kake engang og da var smaken av brent sukker sterkere enn alle andre smaker slik at kaka var ødelagt, men gold fungerer jo veldig fint i irish :-p


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.