< Tilbake til oversikten

MÅ man i ketolyse for å gå ned?

#1

Tetra sa for siden:

MÅ man i ketolyse for å gå ned? :confused: Eller kommer man naturlig i det etter en stund med lavkarbo. Man går vel ned uten å være i ketose, men det går raskere om man er i det? Har jeg forstått rett da?
Noen som kan linke meg innlegg om dette herifra? Når jeg bruker søkeruta får jeg bare opp ting fra google..
Håper noen kan forklare meg litt enkelt. TAKK :detektiv:


#2

HP sa for siden:

Om du bruker søkeruta øverst på siden ("Søk i lavkarbosidene:") så får du resultater fra google, men lenkene er bare til forumet.

Mange kan gå ned i vekt uten å være i ketose. Lavkarbokosthold med naturlig, næringstett mat gjør at man blir mett uten å spise for mye (viktig å ha i mente at å være mett ikke er det samme som at magen er full). Uten ketose er det viktigere å tenke på kaloriinntakt, ikke spise mellom hovedmåltid, ikke spise mat som fører til rask blodsukkerstigning (brød, ris, pasta), osv. Periodisk faste (ikke spise kalorier mellom middag og frokost, eller kvelds og lunsj) kan være verdt å prøve.


#3

Festina lente sa for siden:

Det er (dessverre) fullt mulig å være i ketose uten å gå ned i vekt. Det hjelper ikke å spise null karbohydrater detsom en spiser for mye fett. Det er også fullt mulig å gå ned i vekt uten å være i ketose. Dette kan variere fra person til person, og dette er gjerne noe du må teste litt ut underveis.

Som en hovedregel er det imidlertid ofte nok for nybegynnere å ha litt kontroll på hvor mange karbohydrater du får i deg, og at du slutter å spise når du er mett.

Dt enkleste er nok å lese seg litt opp på forhånd og finne ut hvilken filosofi du ønsker. Så er det viktig å være litt konsekvent den første tiden - lykke til! :)


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.