< Tilbake til oversikten

Kan man starte på lavkarbo når man er gravid?

#1

Tetra sa for siden:

Kan man starte på lavkarbo når man er gravid?
Er på første mnd å er litt kraftig fra før og har nå fått noia når jeg ser at gjennomsnittet går opp 10kg +!
Vil ikke i ketolyse, men vil ned en del kg på en bra måte! Kan ikke trene pga andre fysiske problemer. Men turer kan jeg gå.


#2

Spinnerette sa for siden:

Snakk med legen din. Det er ikke lurt å aktivt prøve å gå ned i vekt under et svangerskap...


#3

TrillTrall sa for siden:

Du skal IKKE slanke deg når du er gravid, men du kan prøve å holde den vekten du har i dag om det er mulig. Jeg la på meg 14-15 kg da jeg var gravid, første gangen var de kiloene borte etter noen mnd, andre gangen drøyde det lengre, men da spiste jeg alt for mye også. :)

Spis sunt og variert, dropp røyk og alkohol, jeg ville ikke prøvd å være i ketose med en kropp som ikke er vant til det fra før i en for kroppen såpass krevende situasjon som et svangerskap er. Du trenger ikke trene, men en god gåtur noen ganger i uka klarer du kanskje?

Lykke til med svangerskapet! :)



Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.