Det skal finnes, tror jeg, siden jeg leste i en beskrivelse av hva lungemos er at det besto av storfe og lam, men gildes lungemos består av storfe og svin. Jeg vil ikke spise svin. Noen som har sett et merke utenom gilde som lager uten svin? Lungemos er innmat av lunger, lever og hjerte. Så det er jo supersunt. Hjerte skal visst smake vidunderlig.
Jeg ville sjekket på en av innvandrerbutikkene i Oslo øst. De kaller det kanskje ikke lungemos, men noe i samme området burde være mulig å finne.
Dessuten maler de gjerne opp for deg om du spør, så hvis du kjøper hjerte, lever ++ så maler de det sammen.
Takk. Hadde vært kuult å kune lage både lungemos og leverpostei selv. Ikke så kuult å vite at jeg spiser ansjos når jeg spiser den lille kyllingposteien fra stabburet (som forsvinner på et par dager). Litt vel krevende å lage selv for meg nå, tror jeg. Smart tips å be butikken kverne for meg, da. Takk. Da tipper jeg det ikke lages av storfe mer.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.