< Tilbake til oversikten

Ny og usikker, men optimistisk

#1

sarabella sa for siden:

Heihei!

Er som topicen viser, ny innen dette. Men etter rimelig husrtig vektoppgang pga særdeles dårlig kosthold, har jeg nå endelig tatt mot til meg og bestemt meg for å legge fullstendig om kostholdet mitt :)

Men jeg lurer litt på hvordan jeg på best mulig måte skal telle kh? Jeg er ikke så forbanna god i matematikk, og ser meg egentlig rimelig blind på alle disse tallene.

Så om dere har en enkel og grei forklaring, hadde jeg blitt glad :)

Har heller ikke knyttet meg til noen filosofi annet enn at jeg vil ned på så lite karbs som overhodet mulig.

Så hvilket tall skal jeg legge meg på, tro? Har i dag sett på at det er nok ikke så mange kh jeg egentlig får i meg, om jeg bare kutter ut brus, øl(!!!), is og sjokolade. For det er der det virkelig har skeiet ut etter at jeg fikk meg samboer :D

Også et spørsmål til, kjenner jeg gruer meg til svaret. Men etter alt det jeg har lest(og det er mye) har jeg virkelig ikke blitt klok på dette da det skrives mye forskjellig. Men hva med kaffe? Kan jeg drikke det? Jeg drikker maange kopper i løpet av en dag. Og kjenner jeg stresser litt med det at jeg kanskje ikke burde drikke det! :eek:

Og hva med melk? Der har jeg også sett forskjellige svar...

Det var alt for denne gang, og jammen ble det noen spørsmål likevel, gitt :o


#2

sarabella sa for siden:

Må slenge med at jeg er 159cm høy og 61 kilo. Gått opp 4 kilo på to-tre uker.... Så det er ikke snakk om mange kiloene jeg skal ned! Tenker jeg vil ned på rundt 53/54kg, som er den vekten som passer meg best.


#3

Carisma sa for siden:

Det finnes apper som gjør det for deg, men det beste er å legge det inn selv i et regne ark.


#4

Mints sa for siden:

Jeg brukte appen Lifesum i starten av min omlegging av kostholdet, den holder kjempeenkelt oversikten for deg :) Kaffe tror jeg er veldig individuelt, men for min del er det ikke noe problem. Jeg drikker myyye kaffe hver dag og går fremdeles ned i vekt jevnt og trutt :)


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.