< Tilbake til oversikten

Splenda i Bergen?

#1

Ciss sa for siden:

Datteren min flyttet til Bergen i høst for å studere, men hun har ennå ikke klart å finne en forretning i byen som fører Splenda.

Er det noen som vet om en butikk i Bergen hvor det er mulig å få kjøpt dette? Jeg tenker på varianten i pulverform (granulated) og ikke sukett-typen.

(Hverken hun eller jeg er noe glad i noen av de andre søtningsstoffene så det er ikke noe alternativ å få tips om andre typer produkter).


#2

BenteR sa for siden:

Splenda selges i vanlige matforretninger


#3

Ciss sa for siden:

Så enkelt er det nok dessverre ikke. De fleste matvarebutikker fører ikke Splenda, og altså ingen av de butikkene datteren min har forhørt seg i i Bergen. Derfor dette spørsmålet her på forumet.

(Også her i Oslo - regionen hvor jeg bor et det for øvrig kun et fåtall butikker som selger det).



#5

Ciss sa for siden:

Takk for link, men da tror jeg nesten at det blir billigere om jeg kjøper for henne her jeg bor og sender i posten.

  • Men gir ikke opp håpet om at noen vet om en butikk i Bergen riktig ennå :)

#6

BenteR sa for siden:

Har dere sjekket der sukkeret i butikken er?
Ganske mange butikker plasserer Splenda der.......


#7

TrillTrall sa for siden:

Har hun spurt i butikken? Nå er det lenge siden jeg har sett etter det, men her har det stått sammen med teen og sukettene. En stor, gul boks.


#8

Ciss sa for siden:

Jada, det har hun gjort.

Så det jeg spør om her er rett og slett om det er noen fra Bergen her inne som har en butikk som de pleier å handle Splenda i. Og det bør være relativt nylig, siste par-tre månedene, kanskje, ettersom det ser ut til at den forsvinner fra stadig flere butikker.


#9

Camomilla sa for siden:

Jeg har ikke sett splenda i noen av "mine" butikker på dødslenge (Buskerud). Ser ut som om det er på vikende front, dessverre :/


#10

Helene sa for siden:

Obs på sartor hadde i dag. Ikke akkurat i Bergen men bare en 20min busstur. Lagunen og Åsane har sikkert og.


#11

Ciss sa for siden:

Takk for tips. :) Vi prøver å ringe Lagunen i første omgang for dit er det ganske greit å komme seg.


#12

JenJen sa for siden:

Her i Tromsøbyen finner jeg Splenda kun på Spar (den største Spar-butikken) og Obs, og jeg har sjekket i alle matbutikkene jeg har vært innom :)


#13

Helene sa for siden:

Sånn reisemessig fra sentrum er det ganske likt. Bybanen til lagunen tar mye lenger tid enn buss til Straume. Håper de hadde inne på lagunen.


#14

Festina lente sa for siden:

Kinsarvik kanskje? Stor helsekostbutikk midt i sentrum i Nygaardsgaten (tror jeg)


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.