< Tilbake til oversikten

17. mai-utfordringen

#201

Photobscura sa for siden:

Bra jobba, alle!
Jeg har vært på hytta i helga. Ingen utskeielser, med unntak av litt vinpimping. På vekta igjen i morgen. Rett mot slutten av syklusen, så ingen store forhåpninger.


#202

Photobscura sa for siden:

Men, faktisk, 100 gram ned! :D Da er jeg kvitt nøyaktig 3 kilo av denne utfordringa sitt mål, og bare 1,7 igjen!



#204

Photobscura sa for siden:

:heia:


#205

Photobscura sa for siden:

Og, oi, der gikk jeg nettopp på vekta, og den viste enda 300 gram ned! Juhuu!


#206

HP sa for siden:

:heia:

Jeg er ute av ketose (0,2mmol/L) og føler meg så crappy at jeg legger inn 2-3 dager med faste for å komme meg på rett kjøl. Vann, te og havsalt frem til lørdag.


#207

Butterfly83 sa for siden:

Veide meg i dag etter 2 bursdagsfeiringer. Opp 900 g :mad: Nesten tilbake til start etter påske igjen. Og enda er det en bursdagsmiddag i morgen, og to stykker til uka igjen!! Vi gjør visst unna alt av bursdager i løpet av to-tre uker i april i vår familie. Nesten bare meg igjen senere i år.

Lurer på om jeg også må faste litt etter de to feiringene til uka.


#208

Photobscura sa for siden:

Takk for heiing! :)

900 gram etter to dager er nok stort sett bare vann, forresten. ;)


#209

Butterfly83 sa for siden:

Ned 400 g, men skal bort på middag etterpå. Kommer ikke bort fra karbohydratene da, men prøve å bare spise mindre.


#210

Liseta sa for siden:

:heia:

ny oppdatering: Det jeg hadde gått opp (600gr) forrige uke var borte + 700 gr til :) Det vil si: Tilsammen -9 kg og 1 kg igjen! :D til 17.mai.


#211

Butterfly83 sa for siden:

Etter middag borte i går ble det opp 300 g. Godkjent for meg. Men gleder meg til onsdag, for da er alle bursdager overstått.


#212

Descision sa for siden:

Ned 800 g sist uke, vekta er nå 85,8. Altså 3 kg igjen til mål. Jeg tror ikke jeg kommer til å klare det, med mindre kroppen gjør som denne uka.


#213

Liseta sa for siden:

Oppdatering: Snikveide meg i dag :) ned 400gr siden igår! :)
Tilsammen -9,4 kg og 0,6 kg igjen! Snaaaaaart i mål :) Og jeg har passert 20 kg siden oppstart 12.1! :D


#214

Butterfly83 sa for siden:

Så flott Liseta :)

Ned 500 gr på meg i dag :) Alle monner drar.


#215

stinei sa for siden:

Dere er kjempeflinke alle!!


#216

stinei sa for siden:

Wohoo, fikk på meg en jeans i går jeg kjøpte bittelitt for liten i høst og aldri har brukt. Første store seier! Og så føles litt pussig å glede meg til buksa blir for stor for meg


#217

Photobscura sa for siden:

Hopper over veiing i dag. Har hatt min månedlige planlagte "utskeiing". Bestilte proteinbrød fra morgenlevering på døra, kjøpte sukkefri nugatti, og stappa i meg fire rause skiver til frokost. Samt to skiver surf'n'turf med tunfisk og cheddar til kveld, og så toppa jeg det hele med en liten pose peanøtter. Mhm! Totalt verdt det, selv om jeg kommer til å pådra meg masse vann, antagelig. :p


#218

Butterfly83 sa for siden:

Er det flere som ikke går ned, enten stillstand eller går opp, av kokosmelk? I dag ble det 100 g opp selv om mengden mat i går burde tilsi at jeg skulle litt ned. Nå er ikke 100 g noe å reagere på egentlig, men hver eneste gang vi har noe med kokosmelk så går jeg opp..


#219

Photobscura sa for siden:

Merker ingen forskjell av kokosmelk, nei. Men vi reagerer jo forskjellig på ting. :)


#220

Liseta sa for siden:

Takk for det :)

Merker forresten ingenting til kokosmelk, her et det mest hormoner som lager svingninger.


#221

Butterfly83 sa for siden:

Kanskje jeg bare innbiller meg det. Men hver eneste gang vi har thaigryte osv med kokosmelk så går jeg opp. Og mange av gangene blir jeg litt oppblåst, men det er ikke hver gang. Kanskje det er noe annet vi har oppi jeg blir sånn av :p


#222

TrillTrall sa for siden:

Jeg blir sånn av den helfeite kokosmelka - går alltid opp litt dagen etter selv om jeg ikke har spist ravgæli ellers den dagen. :)


#223

HP sa for siden:

Har du noe annet i thaigryten som du ikke spiser like mye av ellers?


#224

Butterfly83 sa for siden:

Det er den fete melka jeg bruker.

Nei, egentlig ikke. Bortsett fra curry paste men det er jo ikke akkurat store mengden i en porsjon. Ellers bruker jeg paprika, løk, hvitløk, kylling, aspargesbønner, ingefær, buljong..disse tingene bruker jeg jo ofte uten kokosmelk også.

Det er ikke noe problem for meg å gå litt opp dagen etter, men bare lurte på om andre også reagerte på det :)

I dag ble det ned 500 g, men i dag og i morgen skal jeg bort på middag :/ Får prøve å spise minst mulig dessert og kake hvertfall.


#225

Photobscura sa for siden:

Ok, opp en drøy kilo. Det var i grunn som forventet. :)


#226

sylwester sa for siden:

Etter ei drøy uke har jeg bare gått ned 200g til 85 blank, men det er jo også en nedgang. Siden start er jeg gått ned 600g/uke som er over forventning. Jeg regner med at en kilo til på tre uker er overkommelig.

Stå på folkens! :D

Er du sikker på at du går opp og at det ikke er placebo? Jeg går jo litt opp, litt ned og ofte stille og jeg vet jo at jeg ikke akkumulerer/mister så mye fett i løpet av et døgn som vekta sier har endret. Disse vektene er jo ikke så nøyaktige som displayet og min er påvirket av underlag og retningen den peker på badet. F.eks. har jeg sikkert gått ned mer enn 200g og kanskje mindre enn de 700 i forrige uke, men gjennomsnittet på 450g er sikkert mest riktig.


#227

Butterfly83 sa for siden:

Nei, jeg vet jo ikke, men det virker liksom som om det samler vann ettersom jeg blir litt oppblåst, og aldri går ned dagen etter..


#228

Liseta sa for siden:

Oppdatering: siden lørdag -1,2 kg! Det vil si: Tilsammen - 10,6 kg!!! Siden utfordringen startet! Jeg er i mål :)
Men jeg tenker ikke å gi meg. Flere kg skal av :)


#229

stinei sa for siden:

Gratulerer så mye, Liseta!! Knallbra!!


#230

Butterfly83 sa for siden:

73.7 på mandag, men vært borte på middager to dager denne uka så i dag var det 74.0 . Men det er jeg fornøyd med :) Målet til 17.mai SKAL nåes, så det er bare å sette i gang :) Satt jo målet ganske lavt i utgangspunktet fordi jeg vet april er vanskelig her.


#231

stinei sa for siden:

Min veiedag. Ned 5,1 kg, 2,9 kg igjen til målet 17.mai.


#232

Photobscura sa for siden:

Bra jobba, alle! Jeg har fortsatt 1,2 kilo som ligger og vaker over minstenotering for denne utfordringa. Bah.


#233

Descision sa for siden:

Målvekt 82,9 til den 17.
Ned 300 g siste uke, vekta viser nå 85,5. Jeg tviler sterkt på at jeg når målet, men blir spennende å se hva vekta viser den 17.


#234

Spinnerette sa for siden:

Dere er jammen flinke! :heia: Godt å se!

Her har det ikke gått bra! Dro på ferie og gikk på en skikkelig ekte smell. Trøkka i meg langt forbi metthetspunktet daglig, til det gjorde vondt og litt til. Bare drittmat og godis. Ikke hatt det godt i hodet, for å si det sånn, og absolutt ikke i kroppen heller. Tilbake til lavkarbo f.o.m. i går, og godt er det. Har ikke turt å gå på vekta, for buksene er så stramme i livet at jeg veit det er snakk om flere kilo opp. Så utfordringa til 17. mai kan jeg se langt etter! Får heller lage nytt mål om å komme meg i ketose og bli kvitt litt vann til 17. mai. :p


#235

Butterfly83 sa for siden:

Ikke lett å være på ferie alltid. Jeg klarer heller ikke å holde meg på matta da :( Men spist er spist, og nå er du i gang igjen Spinnerette :D

74.1 for tredje dag på rad nå. Tipper den røde uka, pluss noen dager med hard mage har skylda.


#236

stinei sa for siden:

Veiedag. 0,8 med siden fredag. 5,9 ned siden 31.mars, 2,1 igjen til 17.maimålet.


#237

Butterfly83 sa for siden:

Ned 600 g fra i går :) Skal bort på tacomiddag i dag, men da blir det kjøttdeig, salatgrønnsaker, ost, rømme og saus på meg :) Er jo litt karber i krydderet, men det får gå :)


#238

kamp sa for siden:

Nå passer de gamle buksene igjen :)


#239

stinei sa for siden:

Gratulere! Så herlig!


#240

stinei sa for siden:

6,6 ned, 1,4 igjen til målet 17.april!


#241

nellie sa for siden:

Ååååh, så tregt det gikk. Gått ned 0.4, 5.9 kg igjen.


#242

nellie sa for siden:

0.4 til ned, 5.5 igjen.:D


#243

Photobscura sa for siden:

Hehey! :heia:


#244

Butterfly83 sa for siden:

Ikke veid meg på noen dager, for jeg har absolutt ikke vært flink :( Tror jeg skal gi opp hele vektnedgangen snart, og bare fokusere på å holde vekta.


#245

scnuppa80 sa for siden:

Lenge siden sist jeg var innom. Vekta har gått opp og ned omtrent hver uke, jeg sliter skikkelig med motivasjon og er så forferdelig lei av mat generelt :(
Jeg har omtrent samme vekt som jeg hadde i begynnelsen av utfordringen, så har heldigvis ikke gått opp, det er en liten trøst. Hva gjør dere andre når det butter imot og dere er skikkelig lei ? Trenger å komme innpå rett sti igjen !


#246

stinei sa for siden:

Min oppdatering, nå like før 17.mai.
Mål 8 kg. Ned nå 7,2, 0,8 igjen. Spent på om jeg når det innen tirsdag :)


#247

Butterfly83 sa for siden:

Gikk på vekta i dag. 73.8 kg.
300 g opp fra tickeren, men endel ned fra tidligere i uka tipper jeg! Håper på under 73 til tirsdag. Langt fra målet, men bedre enn sånn det har vært de siste ukene.


#248

Butterfly83 sa for siden:

Ned 100 g i dag. 4 veiedager igjen.


#249

Butterfly83 sa for siden:

Ned 100 g i går, og 200 g i dag. Må egentlig si jeg er litt skuffa. Men tror samtidig eggløsning er på gang hos meg så da er det kanskje litt ekstra vann som holdes igjen. Håper på bedre resultat i morgen og 17.mai :)


#250

stinei sa for siden:

Mensen og føler meg skikkelig oppblåst, så usikker på om jeg når målet helt.


#251

Butterfly83 sa for siden:

Endelig ned litt mer igjen :) Ned 400 g i dag :) Da har jeg en siste dag å komme meg ned på 72-tallet igjen på, og kanskje en litt mindre stram bunad i morgen :p Gått ned 2.2 kg siden jeg prøvde den på tirsdag i forrige uke, og det var jo sikkert en del vann og slagg jeg var oppblåst av da. Føler meg mye smalere nå hvertfall :)


#252

Butterfly83 sa for siden:

Da var dagen her, og målet nådde jeg ikke! Og reservemålet gikk også skeis. Det var å komme ned på 72-tallet. Men stillstand i dag, så endte på 73.0.


#253

stinei sa for siden:

Glemte å veie meg i dag tidlig, var visst litt annet som skulle ordnes Veier i morgen tidlig for å se

Gratulerer med dagen, alle sammen!


#254

stinei sa for siden:

Veide i dag, endte på 7,6 kg ned, så nådde ikke målet men var 0,4 kg unna. Må nok slenge meg med på flere utfordringer hvis det kommer


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.