< Tilbake til oversikten

Hva spiser dere til helgekosen?

#1

Anness sa for siden:

Nå har jeg nettopp fullført min første uke i ketose, og jeg føler meg fantastisk! Har ikke veid meg siden dag en, så er spent på hva vekta sier i morgen. Men jeg både ser å kjenner at en del av magefettet allerede er borte :D

Det har egentlig gått lekende lett, det eneste som var utfordrende var på helgas hyttetur. Det fløt av godteri, kjeks og brus overalt, så det føltes litt stusslig der jeg satt med mine nøtter og den lille flaska med pepsi max.
Så, hva erstatter dere helgegodisen med? :)


#2

Carisma sa for siden:

Ingenting. Etter en stund har man ikke behov for slikt


#3

Gerd sa for siden:

Det lille ekstra til lørdagskvelden er gjerne mørk sjokolade, bacongull, selleristang/agurkstenger med dip :)


#4

HP sa for siden:

Ingenting om jeg er i etablert ketose. Om jeg bare spiser lavkarbo (ikke er i ketose) eller om jeg kjenner meg fysen så spiser jeg litt mørk sjokolade, fløte (flytende eller pisket) og peanøttsmør (99%).

Viktig å passe på at jeg har alternativer tilgjengelig om jeg ligger i grenseland med ketosen, da blir jeg fort fysen om der er godteri i hus.

Hvis jeg først spiser for mye godteri så er det for meg viktig å tidsavgrense skaden og gå rett på ketosemat igjen, gjerne hoppe over frokost (og evt. lunsj) dagen etter (periodisk faste).


#5

Henri85 sa for siden:

etter jeg flyttet ut fra min mor får ca 10.år siden så har det aldri vært noe lørdags kos her i huset ,
nå blir det bare knekkebrød fra wasa fiber balance :D


#6

Henri85 sa for siden:

det samme her :)


#7

Trois sa for siden:

Bacongull
Fetaost
Rødvin
Bær med krem
Nøtter
Sjokoladeboller eller lchf bounty
Gelé laget på sukkerfri saft
Blomkål, agurk og selleri med dipp

Jeg tåler godt en cola light eller et glass saft uten sukker en til to ganger i uken
En ny favoritt er farris med ananassaft.


#8

scnuppa80 sa for siden:

Øffer , litt mørk sjokolade , strandaskinke fyllt med fetaost og ristet pinjekjerner (nam!) Og får jeg lyst på noe søtt så tar jeg ett glass Siesta Passion , beste appelsinbrusen uten sukker jeg vet om :-)


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.