< Tilbake til oversikten

Norgesbakeriets proteinbrød (Oslo og Akershus)

#1

Butterfly83 sa for siden:

Jeg har jo spist en god del av dette proteinbrødet, og syns det er kjempegodt. Men det ble jo solgt på Rimi, så etter de butikkene forsvant har jeg ikke fått tak i det. Helt til i går da jeg kom over en side som heter morgenlevering.no :) Der kan man bestille bakervarer, aviser osv , og få levert på døren av avisbudet. Helt fraktfritt. Endelig får jeg brødet mitt igjen :) Har kjøpt Fiber og frø-brød på coop i det siste, men jeg syns ikke det er like godt, og dessuten er det mye mer karbo i det.

Det ser ut som proteinbrødet kun er å finne i Oslo og Akershus foreløbig da. De har denne ordningen i Hordaland også, men tydeligvis en annen leverandør.


#2

Photobscura sa for siden:

Mener du dette brødet?
Jeg har sett det her i Oslo på alt fra Meny, Coop Prix og Extra. Jeg har også sett det på Coop i Nittedal. På både Strömstad mat og Eurocash i Strömstad, og Maximat på Nordby. Synes også det er veldig godt, og det første kjøpebrødet som jeg verken får vondt i magen av, eller merker noe særlig til vektoppgang av om jeg spiser det i blant. :)


#3

Photobscura sa for siden:

Haha, beklager! Så først nå at det var Norgesbakeriet du mente. Det jeg posta lenke til er fra Matmesteren. :)



#5

Photobscura sa for siden:

Det har jeg faktisk ikke sett. :) Hvor mye kh er det i dette, da? Det jeg linket til er det vel bare 5-7 gr/100. Hadde vært interessant å sjekke ut! Problemet for meg jo ofte at det er veldig mye glutenmel eller erteprotein i lavkarbo kjøpebrød/brødmikser, og da får ikke magen det så greit.


#6

Photobscura sa for siden:

Nå ble jeg faktisk så nysgjerrig selv, at jeg gikk inn på facebook-sidene deres, og så at mange har spurt om det samme som deg, og at Norgesbakeriet la ut en fellesrespons for hvor man kan henvende seg. Ettersom alle Rimi- og Ica-ene her på Grünerløkka er nedlagt, sendte jeg dem en mail og spurte. Adressa er: [email][email protected][/email] (Leverandør for Oslo, Buskerud og Akershus).



#8

Photobscura sa for siden:

Da fikk jeg svar fra Nærbakst:


#9

Photobscura sa for siden:

Morgenlevering virker jo genialt, for øvrig!



#11

sylwester sa for siden:

Doh :-p Var nok trøtt :-)
Ja, jeg er imponert av morgenleveringen uten at jeg forstår helt hvordan de får det til.


#12

Photobscura sa for siden:

De samarbeider med Aftenposten, det er budene som leverer varene når de går ut med avisene. :)


#13

Yuppi sa for siden:

Rema har også et proteinbrød. Er det like bra?


#14

Butterfly83 sa for siden:

Da må du nesten sjekke innholdsfortegnelsen. Eneste brødet jeg vet Rema har er Fedon sitt, og der er det mer karbo. Over 20 g pr 100 g mener jeg.


#15

sylwester sa for siden:

Jeg testa dette brødet. er 8gkh/100g i følge informasjonen på brødet. Hele brødet veide 690g og jeg fikk 22 skiver av den, jeg hadde mellomleggspapir per 2 og heiv det i fryseren untatt 2 skiver jeg hadde med leverpostei og agurk. I følge min kalkulering vil det være ca. 5gkh og det var godt, men det blir ikke til hverdags for min del.

Jeg er vant med å spise Karins brød og dette proteinbrødet føles jo mer som brød enn det, men har dertill mange flere karbohydrater.


#16

Photobscura sa for siden:

Takk for tilbakemelding! Skal teste å bestille dette på døra til helga. Tenkte også å fryse ned, og spare til f.eks. påske.


#17

Butterfly83 sa for siden:

De dagene jeg spiser brød blir det 1-2 skiver så for meg er 5 g karbo helt greit :) Da spiser jeg kjøtt, ost , grønnsaker til de andre måltidene ,og innholdet totalt blir ikke så galt likevel :) Jeg liker hvertfall dette brødet mye bedre enn andre jeg har prøvd. Liker også Ingers osv, men da er det jo høyere karboinnhold igjen.

Men selve løsningen med å få brødet levert på døra var hvertfall fantastisk. Hehe.


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.