< Tilbake til oversikten

Alkohol under lavkarbo?

#1

Mannen97 sa for siden:

Hei, jeg søker etter hjelp!
Jeg har nå vært på lav karbo i en måneds tid og til helgen skal jeg delta på utdrikkningslag med familie og kompiser, hvor det vil være mye alkohol.
Jeg har litt erfaring fra tidligere da jeg gikk på lavkarbo og nøt en liten mengde alkohol, som endte opp med at jeg ikke husker noe som helt fra den kvelden.
Er det noe jeg kan gjøre for å kunne drikke normalt til helgen uten at lavkarboen knocker deg ut etter 1 øl? Spise my carbs samme dagen og dagen før? Tar imot alt av tips :)


#2

Lemen sa for siden:

Vanskelig å komme med gode tips, da det er individuelt hvordan man reagerer. Jeg tolererer relativt godt å drikke alkohol selv om jeg er i ketose, men jeg velger å ikke drikke ting med mye sukker/ karbo (vanlig øl, drinker, osv.). Jeg unngår også shotter, og holder meg stort sett til sukkeredusert cider, lavkarboøl eller vin som ikke er veldig søt.

Et annet tips må være å ikke drikke på tom mage, men fylle på med mat som metter både før og underveis i utdrikningslaget.


#3

Mannen97 sa for siden:

Takk for svar! Skal prøve å få i meg litt mat før, under og etter drikkingen.
Skal gå for lett øl og vodka med noe lettbrus. Har bare vært redd jeg ikke skal tåle å drikke like godt som vanlig..


#4

Carisma sa for siden:

Etter helgens jobbfest hvor jeg ikke på forhånd visste jeg var i ketose er mitt råd å karbe opp litt på forhånd... :o


#5

Mannen97 sa for siden:

hehe, ja har jo som sagt erfaring fra dette tidligere og vil ikke ende opp på en slik snurr igjen. Ketose og alkohol passer rett og slett ikke sammen :P
Skal fylle på med litt carbs ja!


#6

Anne sa for siden:

Du kan ikke regne med å drikke det du pleier når du er i tilnærmet ketose. Rett og slett skjebnesvangert.

Skal du drikke, så trapp opp karbene betydelig flere dager i forveien.


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.