< Tilbake til oversikten

Det hender jeg sitter og lurer litt ...

#1

Lava sa for siden:

Vi har nettopp hatt en lengre periode med kaldt vær, ned mot 20 minus. Mine 2 katter har fått gå ut om de har hatt lyst og jeg har fulgt med og sluppet dem inn så fort de ville det.
Har jeg dratt bort har de vært inne, de har 2 kattedoer og plass nok til å være sammen eller unngå hverandre, + mat og vann.
Er jeg borte mer enn ei natt så går min sønn innom og hilser på dem.

Det jeg lurte på var hvor kaldt kan det være om katten blir utestengt? Om de ikke er inne når jeg må dra liksom..

Nå går det jo greit her, men jeg vet at sønn noen ganger har besøk og de spiller diverse brettspill, som tar timesvis, og da tenker ikke han på katten min :D

ja og så lurer jeg jo på når jeg skal klare å komme i gang med noe trening da.. men dèt er det vel verre å få svar på :rolleyes:


#2

Lava sa for siden:

Og en annen ting..
Ja jeg har sluttet å røyke, men jeg har likevel lyst på røyk noen ganger.
Det er vel helt ok å SI at man har lyst på røyk, når man velger å IKKE røyke? :confused:


#3

Kardemomme sa for siden:

det aller beste er jo å ha en plass ute hvor de kommer seg vekk fra det verste været osv. men så lenge det ikke er snakk om hele dager og flere dager så går det nok helt fint tror jeg?

Når det kommer til LYST på ting, så føler jeg det er bedre å faktisk være klar over lysten, og hvorfor jeg vil ha det. DA kan jeg på en måte plukke ifra meg argumentet om hvorfor jeg skal/kan/får lov til å ta det. For meg gjelder det ALT som inneholder sukker. mesteparten godteri, som jeg vet at jeg hverken trenger eller eeeegentlig har lyst på.
Har jo lyst på, men tenker heller at det er hue mitt som er mega teit, og prøver å se alt det negative jeg får ved å spise det, og alt det positive jeg oppnår ved å la være.
Og når det er på det aller verste så slenger jeg på noe "hard" musikk på øra og bruker romaskinen i stua^^ :D


#4

Festina lente sa for siden:

Ja, det syns jeg er helt OK. Jeg har ikke røyket på 13 år (ikke ett trekk en gang), men kan fortsatt få lyst på den følelsen du får av å ta en røyk innimellom. Men det blir sjeldnere og sjeldnere og det har ikke plaget meg de siste 11 årene ;)

Men når jeg er 70 - DA skal jeg begynne å røye igjen - med begge hendene :p


#5

Spinnerette sa for siden:

Jeg håper det er ok, for jeg forteller ofte om lysten når den kommer! :p Ikke hørt noen klage, og ser ikke helt hvorfor det skulle være problematisk for andre heller. Syns det er greiere å anerkjenne suget og bli ferdig med følelsen, enn å bli furt for at man ikke 'skal'.. Om du skjønner! :p
[url="http://forum.lavkarbo.no//no.pinterest.com/pin/create/extension/"][/url]


#6

Anne sa for siden:

Det er helt greit å si du har lyst på røyk, men at du ikke skal ha.
Tror nemlig det er "gamle vaner" som sitter og pirker i røykehjernecella di. Så bare si "hei" og "ha det" 😘

Flink er du, som har slutta.


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.