< Tilbake til oversikten

Hjelp meg!

#1

JHL sa for siden:

Hei.
Jeg er en mann med minst 30 kg for mye på kroppen, og som i løpet av 5 år har variert like mye i vekt. Har vært gjennom pulverkur som tok meg ned 30 kilo på "no time",men etter dette har jeg vært som en jojo.
Har sist halvåret gått opp 13-14 kg og dette merkes selvsagt.
Har 3 barn og nå er jeg i veldig dårlig form og begynner å blir redd for helsa.
Men, nå er jeg klar for å gjøre en varig kostholdsendring.
Men jeg trenger hjelp til å sette opp en gjennomførbar lavkarbomeny som jeg kan bruke fremover. Kjenner til teorien og opplegget men har per.dagsdato liten matinteresse og for liten fantasi til å komme opp med en meny som passer en travel familiemann.
Er det noen her som kan komme med forslag og ideer til dags/ukesmeny?


#2

elikri sa for siden:

Jeg kan godt prøve å hjelpe deg. Har tidligere gått ned mye (50 kg) men falt av lasset en stund men nå er jeg tilbake for fullt. Så kan prøve å hjelpe så godt som jeg kan og gjerne gå veien sammen med deg i lag med flere andre.


#3

HP sa for siden:

Har du en bok du kan følge?

Som travel familiemann så er min erfaring at det er viktig å komme meg i ketose og bli der. Da er jeg ganske fleksibel i forhold til når og hva (med mye fett/lite karbo) jeg spiser, jeg kan helt fint gå en dag uten å spise når jeg forbrenner fett (etter å ha vært i ketose 4-7 dager).


#4

JHL sa for siden:

Eg merker jo det at skal eg komme meg inn i lavkarbo"systemet" så må det gjerast enkelt. Spelar ingen rolle om eg et det same til frokost,lunsj osv,men variasjon mtp middag kan vara greit.
Problemet mitt er å få satt i saman menyen og komma i gang, så det hadde vore sabla kjekt med forslag til koss eg skal setta saman dagen, og korleis eg kjappast mulig kjem i ketose.:)


#5

HP sa for siden:

Hva liker du å spise?

Om du tenker å spise ketogent så trenger du å finne 2-3 måltid som du spiser de 3-5 dagene det tar å komme i ketose, så kan du tenke variasjon etter det. Drikk nok væske og få i deg godt med havsalt. Spis mye fett, ikke spis for mye protein.

Husk å måle om du er i ketose (Ketostix/Keto-Diabur eller blodsukkermåleren FreeStyle Precision Neo med keton-teststrimler).


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.