< Tilbake til oversikten

Reaksjon på koksmelk?

#1

whiteandnerdy sa for siden:

Hei! Jeg tåler ikke melk og har da byttet ut til kokosmelk da jeg i tillegg prøver meg på FODMAP vennlig mat..

Jeg har drukket gogreen kokosdryck i flere uker uten noe problem. Men så begynte jeg på lavkarbo for noen uker siden og tenkte jeg måtte få i meg fett, og ble da anbefalt klassisk kokosmelk istedet.

Men da jeg drakk dette begynte det å klø veldig i halsen! Har prøvd flere ganger med kokosmelk i anna ting også som ranchdressing. Da og begynte det å klø. Men igår lagde jeg meg kyllingsuppe på det, og da føltes det helt fint ut. Har også kjøpt cocsa den grønne, og tar en liten ss hver dag og det og kjennes greit ut.

Har noen opplevd lignende? Jeg begynner å lure på om det kan være noe i kokosmelka jeg har kjøpt som jeg kan ha reagert på? Kjøpte klassisk på boks fra Rema 1000. (og åpnet flere bokse for å teste at det ikke var den ene det var noe galt med)


#2

amritam sa for siden:

Kanskje du reagerer på noen av tilsetningsstoffene? Jeg kjøper Go-tan kokosmelk på Kiwi - den inneholder bare kokos og vann.


#3

kamp sa for siden:

Jeg bruker aroy-D, fåes i 2,5 dl 5 dl og 1 liters kartonger. Kun kokos og vann. Kåret til best i test :)


#4

whiteandnerdy sa for siden:

Hvor kjøper du denne da?:) Kanskje jeg skal prøve å stikke innom Kiwi imorra og se om det hjelper med anna type...


#5

kamp sa for siden:

Asiatiske butikker


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.