< Tilbake til oversikten

Hva spiser dere i dag?

#1

elikri sa for siden:

Jeg er nysgjerrig.. hva for noe godt spiser dere i dag.

(Og så må vi jo få fart på dette forumet :)


#2

Trois sa for siden:

Frokost i dag var kjøttgryte med løk, sopp, blomkål, karbonadedeig og kokosmelk.
Og så måtte jeg bare ha en stor kaffe med masse fløte. Skulle jo prøve meg uten melk noen dager men gikk på en smell. :D


#3

Liseta sa for siden:

Frokost i dag var 2 lavkarbo knekkebrød med skinkeost :) også får vi se hva dagen bringer, skal på kveldsmat så tar med meg middagsrester.
Er ikke så god på å planleggemåltid, foruten middag. Middag planlegger jeg for 1 uke i gangen.


#4

Minni1 sa for siden:

2 kokte egg til forkost.

Til middag blir det hjemmelagede kjøttboller med grønnsaker.

Resten er ikke bestemt enda :)


#5

elikri sa for siden:

Her ble det ost og skinke til frokost. Så skal jeg lage lasagne til middag. Forhåpentligvis er det noe igjen til kvelds :-)
Har blitt god venn med vannflasken min igjen :-)


#6

Liseta sa for siden:

Jeg bruker også vannflaske, hvis ikke drikker jeg ikke nok.. Igår når jeg skulle legge meg hørte jeg hvor det skvulpet i magen :p


#7

elikri sa for siden:

Merkelig med den vannflasken... er liksom bedre om det er i flaske istedet for i glass... skjønner ikke hvordan.. men sånn er det iallefall her.


#8

annex sa for siden:

Smoothie med bær, CC og egg til frokost. Og kaffe med cocosa, tran og d vit.


#9

Spinnerette sa for siden:

Frokost var to Nannahs knekkebrød med stekt egg. Lunsj blir hardkokt egg med majo og oppkutta rå grønnsaker. Middag blir rester fra i går; hjemmelaget butter chicken og palak gobi. Omnomnom!:sikle:


#10

elikri sa for siden:

Oi kan jeg få oppskriften på den middagen? Hørtes nydelig ut


#11

Carisma sa for siden:

Tyrkisk youghurt med fløte, kanel, solsikkefrø, linfrø og soyaflokker til frokost. Også hadde markedsavdelingen på jobben hatt et lyst øyeblikk og bestilt lunsjtallerkner til kurset i dag heller enn baguetter, så da ble det eggerøre og laks, reker og majones, roastbiff med remoulade og Brie til lunsj, med agurk, paprika og salatbalder :D
Middagen blir nakkekoteletter med feit soppsaus og brokkoli


#12

Spinnerette sa for siden:

Brukte framgangsmåte og ingredienser fra disse oppskriftene:
Butter chicken
Palak Gobi

Bare reduserte den totale mengden, og reduserte løk og tomat ennå mer. :)


#13

Anne sa for siden:

Lunsj og middag:
Hjemmelaget tomatsuppe med stekt kylling i små skiver, stekt kjøttdeig, kokte egg, reven parmesan og litt creme fraiche . Nam


#14

alaska sa for siden:

Herregud for en digg lunsj! Heldig! :)


Jeg er på besøk hos mormor denne uka, så kosten er ikke optimal. Hadde en god frokost med tacorester. Middagen derimot var mager, med laks, agurksalat og potet. Altfor lite energi og fett for meg, så jeg er sulten igjen, etter to-ish timer. Blir snart gresk yoghurt med cottage cheese.


#15

elikri sa for siden:

Havnet på jobb igjen i natt. Så ble enda en porsjon med lasagne. Og noen sneier med ost.


#16

elikri sa for siden:

I dag blir det chicken malai her.
Til frokost snacks kom kjæresten med ost og skinke på sengen til meg :-)

Jeg er heldig :-)


#17

Minni1 sa for siden:

Så snill kjæreste du har.

Her ble det to knekkebrød med gulost til frokost så nå jeg være forsiktig med karbohydratene resten av dagen. ( er ikke i ketose og skal heller ikke være i det)

Har ikke helt planlagt middagen så må nok i fryseren å kikke litt.


#18

elikri sa for siden:

Fikk servert indiske kjøttboller fra i går på sengen i dag :-)
Tror det blir siste rest av lasagnen til nattmat. Middag har jeg ikke tenkt på enda.


#19

HP sa for siden:

Brunch:

2 tynne bacon skiver (Jacobs tørrsaltet)
2 ostepølser (A.Idsøe nøkkelpølse med Helin Valdresost)
ca 100g grønnkålmiks
1 ss smør
1 ss surkål
1 ss rømme
1/3 avokado
Sukkerfri ketchup

Middag blir:

130g burger (sous vide eksperiment)
5-6 osteskiver
ca 100g grønnkålmiks
1 ss surkål
1 ss rømme
1 ss smør
Sukkerfri ketchup


#20

Spinnerette sa for siden:

I går kveld hadde jeg fryktelig lyst på pannekaker, så jeg lagde det til frokost i dag. Egg, fløte, CF, en klype kokosmel, fiberhusk og salt. Spiste med litt sukrin gold på toppen, angret etterpå at jeg ikke gadd å vispe krem.. For da fikk jeg lyst på vaffel! :lol: Håper resten av dagen bringer med seg sunnere matvalg. :p


#21

Minni1 sa for siden:

åååå her skal jeg steke meg egg og bacon.
Det er lenge siden jeg har hatt og jeg kjenner at jeg gleder meg . Det blir rett og slett lunchen min i dag.

Middag blir kalkun rester etter nyttårsaften. Elsker slike rester som er ferdiglaget og bare å ta opp av fryseren.
Skal ha fløtesaus og grønnsaker til. De andre får poteter også.


#22

langaard sa for siden:

Bacalao uten potet :)


#23

elikri sa for siden:

Bacalao fikk jeg lyst på :-)


#24

elikri sa for siden:

I går ble det indiske kjøttboller til frokost. Biff og soppstuing og brokkoli til middag og indiske kjøttboller til nattmat.


#25

elikri sa for siden:

I dag skal jeg være flink å spise. Iallefall er planen det.
Til frokost tenker jeg eggerøre og laks med litt grøntfor attåt.
Og til middag/nattmat blir det enten blomkålsuppe eller resten av tandorien.. Nå er jeg litt lei av tandorien.


#26

Liseta sa for siden:

Man kan vel ikke bli lei av tandori :) ?
Her blir det nok også eggerøre til frokost, og siden jeg har arbeidshelg bruker vi å ha litt "helg" torsdag istedet. Så her blir det Lasagne i dag:) hvis formen er såpass at jeg orker å lage.


#27

Trois sa for siden:

I dag blir det gryte med svinekjøtt, løk, kokosmelk og tomat. Smaker pyton men jeg laget en stor gryte og får meg ikke til å kaste mat. Har litt smørstekt brokkoli ved siden av. Mulig jeg må svelge det ned med et glass vin....:D


#28

Minni1 sa for siden:

Her blir det hjemmelagde kjøttboller. Mmmmmmm:)


#29

Akkuratpasse sa for siden:

I dag ble det eggekaffe, to baconstrimler og en bit ost til frokost.
Lunsj blir middagsrester fra i går -biff, bearnaisesaus, kryddersmør og litt grønnsaker. :D
Middag har jeg ikke planlagt enda.


#30

elikri sa for siden:

Her blir det veldig avhengig om det er strøm eller ikke hva som skal spises. :-) får komme tilbake til det senere :-)


#31

Spinnerette sa for siden:

I dag må det bli snauere med karber enn vanlig til middag, for jeg spiste et rundstykke av Atkins bakemix til frokost. 5kh/stk, så 3kh mer enn jeg vanligvis har til frokost. Men det er godt med noe annet til en forandring!
Minni1 frister med hjemmelaga kjøttboller, så kanskje det, og brokkoli til middag. :)


#32

Butterfly83 sa for siden:

En halv grillet kylling med salat og fetaost til.

Edit: Trodde jeg var i middagstråden jeg. Tidligere i dag har jeg kun hatt en fettkaffe, så jeg får se om det blir noe småtteri til kvelds.


#33

Minni1 sa for siden:

Å i dag har jeg kost meg med hjemmelagede knekkebørd med gulost.
Det er så deilig å ha noe som knaser.

Middag er tacosalat. Elsker det og kan aldrig få det ofte nok.


#34

elikri sa for siden:

Ble siste rest av kylling tandorien... men nå er den borte... og så litt blomkålsalat til.


#35

elikri sa for siden:

Egg og bacon til frokost.
Og så ble det kylling skinke og ost, tomat agurk løk og majones til lunsj.
Avgårde til kjæresten nå etterpå så spent på hva for noe lurt han har funnet på til middag.


#36

Liseta sa for siden:

Har blitt inspirert av Elikri, så her ble det tandori til middag i dag :) Nydelig!


#37

elikri sa for siden:

Deilig med tandori..
Fikk servert kyllingsuppe i dag. Var litt eple og gulrot i så litt mye karbohydrater men men.. kan ikke klage når han har gjort seg så flid.


#38

Kardemomme sa for siden:

håper at det ikke gjør noe om jeg svarer her når jeg "bare" har ca 20ish kg å ta av.
selv har jeg laget chili texas style idag forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=45375
og det var FANTASTISK godt! selv om neste gang så skal jeg bruke mere chili, da pulveret jeg hadde var veeeldig tamt :/

Det jeg gjør når kjære forloveden min har laget mat til meg, som har litt mer enn karbene jeg egentlig har tillat meg er å si noe sånt som dette:

Takk, kjære, dette var fantastisk godt (hvis det var det da;)), men neste gang, kan vi se om vi feks kan kutte gulroten, eller noe annet? :)

Eller så kan vi ta fasiten fra svigerfar, som sa til kona hans når hun prøvde en ny oppskrift, mislykket

-Har du lagd dette?!
-ja, svarte hu
-Vær så snill å ikke gjør det igjen!


#39

elikri sa for siden:

Klart det ikke gjør noe at du svarer her :-)
Det var en gulrot og ett halvt eple på 2 liter suppe.. jeg tror det går bra. Og maten var knallgod. :-)


#40

Akkuratpasse sa for siden:

Har fått helt dilla på fettkaffe på travle morninger, og den holder meg mett helt til lunsj i 11-12 tiden. :)
Dagens lunsj tror jeg blir omelettrester og Brisk knekkebrød.
Middag blir kyllingfilet gratinert med grønnsaker, fløte og kremost.


#41

elikri sa for siden:

Fettkaffe holder en stund ja :-)
Og kjapt er det også :-)
Her blir det kyllingsalat til lunsj på jobben. Middag/nattmat har jeg ikke tenkt på enda. Men har blomkålmos igjen etter i går så tenker jeg skal bruke den.


#42

Akkuratpasse sa for siden:

Absolutt, og overraskende godt. Liker ikke kaffe til vanlig. :p
Kyllingsalat hørtes godt ut.


#43

Kardemomme sa for siden:

Idag er det nannahs gode vafler som er på lista mi, de var fantastisk gode, spesielt med pisket krem til ;D middagen blir rester av chilien, som vi lagde igår hehe


#44

Butterfly83 sa for siden:

I dag ble det kaffe med kokosfett og noen dråper stevia english toffee til frokost. Så blir det hjemmelagde burgere til kvelden. Mulig det blir noe påleggsgreier i mellomtiden :)


#45

HP sa for siden:

Gårsdagens middag var sous vide entrecote (ca 125g, for å holde ketosen) med rosenkål, brokkoli, rotmos (kålrabi, gulrot og smør), rømme og litt tyttebærsyltetøy. Nydelig.

Kvelds: 1 grovt knekkebrød med smør, majones og en haug med reker.

I dag skal vi i middagsbesøk: Raspeballer med saltkjøtt, det blir noen ekstra karbohydrater (1 ball med masse smør + kjøtt, pølse og kålrabi) men planen er å holde ketosen (måler i blod).


#46

elikri sa for siden:

:) gleder meg til sønnens konfirmasjon om 18 mnd... da skal jeg også spise raspeballer :-)


#47

Humla76 sa for siden:

Helgemodus mat:-P
Frokosten var rester av lavkarbo pizzaen vi hadde i går kveld.
Middagen var elgbiff med fløtestuet brokkoli.
Kveldsmat var lavkarbo fastelavensboller med hjemmelaga vaniljekrem og jordbærsaus.

Festmat hele dagen :-P


#48

Carisma sa for siden:

På tide å sjokke kroppen litt, så nå blir det noen eggedager på meg. (Veldig sen) frokost i dag har vært microomelett med majones, og middag blir egg-drop-soup. Så blir det noen osteskiver og kanskje en eggelatte innimellom.


#49

Butterfly83 sa for siden:

Frokost ble kaffe med kokosolje og stevia english toffee. Lunsj ble en skive fiber og frø-brød med leverpostei, bacon og majones. Middag blir stekt flesk med persillesaus og ugly beans :)

Spiste ugly beans i går også, og det var første gang jeg fikk det til uten at de smakte helt brent. Crispy og godt. Nam nam :) Tror nesten det kan brukes som "lørdagsgodt" for min del :)


#50

Carisma sa for siden:

:ja: Jeg kan fint maule det som godis :D


#51

Butterfly83 sa for siden:

Ja det er knallgodt. Har savnet den knasinga så kan egentlig erstatte potetgull :p Jeg spiste alt for mye i går da, for jeg maula restene på kvelden :)


#52

MissPivotal sa for siden:

Eggerøre med fløte og ost til frokost, og middagen ble burger med smeltet ost, guacamole, og brokkoli i hjemmelaget cheddarsaus :)


#53

elikri sa for siden:

Tror jeg må prøve de ugly beans på lørdag.
Nå har jeg laget ett tonn med lavkarbo lasagne.. så nå blir det lasagne på ukesvis. .. neida.. har fylt opp frysen.. :-)


#54

HP sa for siden:

Dagens middag: Babyleaf-miks med tacokjøtt (stekt i Cocosa og smør), ost, 1/4 avokado, litt sterk taco-saus, litt MCT-olje.


#55

elikri sa for siden:

I natt ble jeg litt inspirert av masterchef usa så jeg har laget egg benedict.. uten rundstykker selvsagt. Veldig godt med hjemmelaget hollaindese og greier. :-)
Middag ble litt kyllingwok.


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.