< Tilbake til oversikten

Veiing og måling

#1

elikri sa for siden:

I dag var det 98 cm rundt livet og det er 2 cm inn siden forrige uke.
Sier meg fornøyd med det og godt i gang med delmål med 90 cm rundt livet til påske


#2

Liseta sa for siden:

Kjempe bra! :)
Har lyst til å måle jeg også. Hvor på kroppen måler du?


#3

elikri sa for siden:

Jeg måler rundt det smaleste på livet hehe..
Fornektelse på høyt nivå er ute og surrer :-)
Og ja jeg trekker inn magen også.. ser på det som trening av magemuskler


#4

Liseta sa for siden:

Hehe :)
Tenkte kanskje jeg skulle begynne å måle midje ( når jeg finner den :p ) mage, lår og rompe.


#5

elikri sa for siden:

Jeg skal begynne å måle det også når jeg bare går inn ett par til rundt livet. Og da skal jeg prøve badevekten også


#6

Liseta sa for siden:

Har badevektskrekk du også? Det har jeg også, har kun veid meg når jeg har måttet, til fastlege o.l. Men nå har jeg plutselig vært på vekta 3 ganger på 7 dager :eek:


#7

elikri sa for siden:

Ja lider av forskjellige angstlidelser som feks badevektsskrekk, lakenfobi, uryddigkjøkkenbenknoia og fortrangebukserhysteri.


#8

Festina lente sa for siden:

:lol::lol::lol:
Lakenskrekk og trangebukserhysteri kan jeg forstå - men uryddigkjøkkenbenknoia sliter jeg litt mer med :D


#9

elikri sa for siden:

Er kjøkkenbenken uryddig når jeg står opp er dagen ødelagt... :-(


#10

TrillTrall sa for siden:

Seriøst?

Da hadde de fleste dagene mine vært en katastrofe... :p



#12

Minni1 sa for siden:

Mine også.....:o


#13

elikri sa for siden:

Det hender at ene sønnen min vekker meg og sier mamma du må ligge 10 minutter til og så roper til de andre :"mamma er våken" så løper de rundt som galninger og rydder etter seg.


#14

Minni1 sa for siden:

:lol:

Jeg tror du skal være glad du slipper å være i mitt hus :D

Jeg har ei veninne som er slik med rot. Huset er strøkent til enhver tid og jeg må innrømme at jeg får helt panikk dersom hun skulle finne på å komme innom en dag. Desverre så legger hun veldig godt merke til at her er det ikke støkent til enhver tid :(


#15

Liseta sa for siden:

Haha! Fantastisk! :) Hvorfor har jeg det ikke slik hjemme? Hmm:confused:


#16

elikri sa for siden:

Som tidligere nevnt så er det kjøkkenbenken som er problemet.
Ellers er jeg ganske uorganisert. Og jeg bryr meg ikke så hardt om hvordan det ser ut hos andre.
Eneste er om man ikke ser kjøkkenbenken igjen hos andre og det er skittent og de inviterer meg på mat. Da sliter jeg.


#17

Minni1 sa for siden:

Det kan jeg forstå.

Det er aldrig skittent her men kan ligge litt støv i krokene innimellom. :o


#18

elikri sa for siden:

Støv i krokene er ett sunnhetstegn :')


#19

Carisma sa for siden:

Er ikek støv og skitt det samme? :confused:


#20

Minni1 sa for siden:

Nei :eek:

:D


#21

elikri sa for siden:

Nei støv og skitt er desverre ikke det samme. Hadde skitt bare vært litt støv skulle jeg ikke sagt så mye.

Men tilbake til måling :-) så var det 95,5 cm rundt livet i dag. 2,5 cm inn denne uken og totalt 4.5 cm siden oppstart :-) får si meg fornøyd med det. 5,5 cm igjen til påske målet.


#22

TrillTrall sa for siden:

Når guttungen tramper inn med skitne stølver er det da ikke støv han drar med seg inn?


#23

Liseta sa for siden:

Kjempe bra jobbet! Du er flink! ;)


#24

Minni1 sa for siden:

Supert Elikri. Godt jobba.

:heia:

Nei det er skitt.


#25

elikri sa for siden:

Støv er det der merkelige som havner oppå lister og stikkkontakter og andre rare ting...


#26

Carisma sa for siden:

Det blir jo til støv det også

Ja, jeg vet det, men det er jo møkk det også. Hud og sand og jord og klesfiber og all mulig annet rart. Enten er det rent, eller så er det skittent (med andre ord er det ikke mulig å få det fullstendig rent noe sted :( )


#27

Minni1 sa for siden:

Støv eller skitt, samma det. Vi må vaske/støvsuge det bort uansett hvilken definisjon dere setter på det.
Vil nok fortsatt påstå at det er ulikt selvom litt av skiten blir til til støv etterhvert.
Ost har vært melk en gang men jeg kaller det ikke melk av den grunn. Det er fortsatt ost:p

Jeg har gått ned 1 kilo denne uka og det er mye viktigere enn støv/skitt diskusjonen :D

Nå skal jeg ta en runde med støvsugeren her og få vekk STØVET som har samlet seg i stua. Etterpå skal jeg vaske vekk skiten som ble dratt med inn i gangen i går.


#28

Carisma sa for siden:

ja, det jeg hang meg opp i var å si at det var rent selv om de var støv i krokene. Enten er det rent eller ikke rent. :)


#29

Minni1 sa for siden:

Vet du at når jeg har vasket gulvet og dagen etter så er det kommet noe støv på utvalgte plasser på gulvet som ses når solen står på, så kaller jeg faktisk gulvet mitt rent men det er støv i kroken. Jeg mener fortsatt at støv og skitt er ulike ting. Vi får høre med en språkforsker :)

Når det er sagt så syns jeg ikke en støvete kjøkkenbenk er noe mere appetittelig enn en skitten kjøkkenbenk. Heldigvis så vasker man gjerne over den endel ganger i løpet av dagen og ikke blåser det inn der heller på samme måte som enkelte plasser på et gulv.


#30

Carisma sa for siden:

Det klarer ikke jeg, og det er nok derfor jeg hater så intenst å vaske. Man blir virkelig aldri ferdig... Endte med at sambo betaler andre for å gjøre det :D Men det er jo like fult bare den ene halvtimen hver 14. dag hvor det faktisk er reint... :(


#31

Minni1 sa for siden:

Uff høres slitsomt ut å aldrig føle at det er rent. Er nok endel som har det slik og jeg er virkelig glad for at jeg føler at det rent rundt meg litt flere timer.
Egentlig så er det vel ikke ordene i seg selv vi diskuterer men hva definisjonen på når kan det kalles rent :stortsmil

Og den er jo ulik fra person til person.


#32

elikri sa for siden:

Hehe dette ble litt av en diskusjon i veie og Måletråden men men..
Jeg har jobbet i hjemmesykepleien og der fikk jeg se hva rot og skitt virkelig er.
Jeg er rimelig sikker på at dere har det veldig greit :-)


#33

Carisma sa for siden:

Vi diskuterte dette på jobb her om dagen, for hun ene klaget på at samboeren kunne skrubbe gulvet med tannbørste omtrent, men ikke så en genser som slang på en stol, tallerkener på benken/bordet eller sko slengt i gangen. Jeg forklarte henne at joda, det går fint an å ikke se dette, for så lenge man vet det ikke er helt reint er det samme f*** med hele greia :o Og siden dette ikke er vaskeuke er det alt annet enn greit hjemme hos meg nå :_plystre: :flau:


#34

elikri sa for siden:

Jeg har funnet min perfekte match. Han er ekstremt god på organisering og rydding og jeg er flink på overflatene. :-)


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.