< Tilbake til oversikten

Spise mer etter trening?

#1

lolmariapie sa for siden:

Hei,

Har nylig begynt med lavkarbo. Lurer på om når jeg har vært på trening, som i dag, burde jeg spise mer karbohydrater da? Fungerer det på samme måte som med kalorier, at jeg kan tillate meg litt ekstra den dagen? jeg tror jeg holder meg på rundt 20, hvor mye burde jeg øke med da? Sier tror fordi jeg ikke er så flink på å telle, spiser egentlig bare det jeg finner med minst karbohydrater i... Kjøtt, grønt over jorden, fett i form av fett kjøtt eller ost, masse egg osv. Sjekket sånn ca riktig i går med calories and carbs appen, da lå jeg på 22g...

På samme måte lurer jeg da også på om hvis jeg har spist litt for mye karber en dag, om jeg kan"trene det vekk" på samme måte som kalorier?

Sorry om dette er innmari dumme spørsmål!


#2

kamp sa for siden:

Beste måte er å prøve deg frem. Jeg gikk opp til svart belte i taekwondo (kampsport) mens ejg var i ketose (20g karb). Det var en knall tøff gradering men ejg hadde ikke behov for mer karbohydrater.


#3

Carisma sa for siden:

Dersom du inntar mer karbohydrater vil du fyle opp lagrene og måtte trene mer før du kommer over i fettforbrenning igjen. Den starter ikke skikkelig før lagrene er tomme. Du vil også oppleve overgangsplagene oftere, siden kroppen tror at den får karbohydrater igjen.


#4

index sa for siden:

Jeg passer på å få I meg proteiner og fett etter trening. Karbohydrater har like lite for seg etter trening som ellers.


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.