< Tilbake til oversikten

Heisann

#1

elikri sa for siden:

Jeg er ny her og satser på at det er flere enn meg som har ekstra mye å være glad i.
Jeg har gått på lavkarbo før men var så teit at det sklei ut mer og mer av en eller annen merkelig grunn og har lagt på meg masse... ikke så mye at jeg er tilbake på det grusomme utgangspunktet men nok til at jeg har måttet pakke vekk en masse nye klær i nå alt for små størrelser. Jeg skal snart finne de igjen altså..

Jeg begynte med friskt mot 3 januar og det har gått superfint. Er litt trøtt og slapp og gidder egentlig ikke å lage meg noe skikkelig mat om dagene men kommer nok snart inni det.

Har heller ikke turd å sjekke vekten men det skal jeg gjøre om noen måneder. :-)

Håper noen andre er i nærheten her da.. så får vi støtte hverandre på veien :-)


#2

elikri sa for siden:

Ser mørkt ut... er jeg den eneste som har så mye jeg skal gå ned?


#3

kamp sa for siden:

Det er litt lite aktivitet her for tiden dessverre men det er flere her som ska ned mye


#4

ElisabethK sa for siden:

Vi er flere her!:) vi får støtte og inspirere hverandre:)


#5

elikri sa for siden:

Så kjekt at det er flere. Nå ble jeg glad. Ble litt bekymret for det virker veldig stille innpå forumet. :-)


#6

salomon sa for siden:

Heisann! Er i samme situasjon som deg, ramla av lavkarbon før jul. Er i gang igjen nå :-)


#7

Liseta sa for siden:

Hei! Jeg er helt ny her, men vil gjerne gå samme vei som deg :)
Startet lavkarbo mandag. Er redd for å mislykkes, men dette skal jeg klare! Har stålsatt meg og motivasjonen er på topp!


#8

elikri sa for siden:

Så bra :-) dette er piece og cake... lavkarbo cake selvsagt :-)
Gleder meg til å bli bedre kjent med dere og gå veien med dere :-)


#9

Trois sa for siden:

Jeg skal ned ganske mye som du ser. Måtte bare jobbe litt med meg selv før jeg klarte å skrive inn det endelige målet. :o


#10

elikri sa for siden:

Det er en del jobbing med oss selv ja.
Det som fungerer best for meg er å jobbe med selvbildet og selvtilliten.
Glad det er litt mer aktivitet her nå


#11

Liseta sa for siden:

Da har jeg gjennomført min første lørdag på lavkarbo! :) Lørdag kommer til å bli værstingen for meg. Lørdag = helg = kos = mat. Jeg må rett og slett jobbe med meg selv, kos trenger ikke å være synonymt med mat.
Klapper meg selv på skuldra for at jeg ikke sprakk igår! Vurderte det ikke engang :)


#12

elikri sa for siden:

Godt jobba :-) jeg har arbeidshelg så fristelsene er ikke så stor denne helgen.. imorgen skal det måles igjen men vet ikke hvordan nattevaktene virker inn på kroppen så blir ny måling på torsdag etter en frinatt.


#13

elikri sa for siden:

Jeg tror jeg er pølseavhengig
Pølser er 10000 ganger verre å styre meg vekk fra enn sukker..
Nå skal jeg prøve å lage lavkarbo pasta som jeg fant innpå oppskrift sidene.


#14

Liseta sa for siden:

Hva med lavkarbo pølser? Bratwürst er vel heller ikke så ille, og kan vel spises på lavkarbo :)


#15

sarian sa for siden:

jeg er også i gang nå, så det er fint å se vi er flere :)


#16

Minni1 sa for siden:

Er visst en her også som skal ned en god del kilo :p

Foreløbig fokusere jeg kun på fem om gangen og er 1,5 kilo mindre enn for to uker siden.Godt fornøyd med det og kun 3,5 kilo igjen til første målet er nådd:)

Men det er maaaaange kilo som skal bort etterhvert.


#17

elikri sa for siden:

Godt jobba Minni :-)
Kjekt at du hiver deg inn her med oss :-)


#18

elikri sa for siden:

Er ikke de pølsene jeg har lyst på.. men middagspølser og kjøttpølser... men jeg skal kutte de helt ut for jeg vet av erfaring at vektnedgangen stopper opp om jeg så mye ser på en pølse...
Satser på at pølsetrollet går i graven sammen med sukkertrollet


#19

elikri sa for siden:

Velkommen hit :-) kjekt at du vil være her med oss :-)


#20

alaska sa for siden:

Se her var det litt aktivitet, ja. Så gøy! Jeg skal også ned mer enn 30 kg, men starter rolig, og fokuserer på de første 13 kiloene. Jeg er tung som fy, men må jo bare starte et sted. Håper jeg klarer det i løpet av våren. :)

Jeg har tenkt til å lage min egen MUP (Min Ultimate Plan) som jeg har lest om her inne. Må bare finne en tid jeg orker, det er litt omfattende. Men jeg tror MUP er et godt verktøy, siden det fokuserer på andre ting enn kun vektnedgang.


#21

elikri sa for siden:

Velkommen hit :-)
Så kjekt at du blir med oss. MUP har jeg ikke lest om engang... Nå må jeg lese mer. :-)
Jeg har en tanke om at det er mer jobbing med hodet enn med vekta for å lykkes. :-)


#22

JB82 sa for siden:

Hei. Henger meg på her jeg også! Er ny på lavkarbo så fint med støtte og inspirasjon! Begynte på tirsdag og er i ketose i dag. Har ikke noen annen stor plan enn å holde meg til 15-20 karb per dag. - 1.5 kg så langt:), spiser mer salat enn grønnsaker, noe jeg har forstått er feil , men en karb er en karb så lenge vekta mi minsker???
Hvor mye kan vi forvente og gå ned?


#23

elikri sa for siden:

Hei og velkommen inn hit. Hvor mye du kan forvente å gå ned kommer jo ann på hvor mye du er overvektig. 1,5 kilo siden tirsdag er jo en super start. :-)


#24

JB82 sa for siden:

Jeg har 25-30 kg overvekt. Stopper om jeg blir fornøyd På 25 men bør greie 30. Jeg håper på - 10 kg til mai.


#25

alaska sa for siden:

Tror som nevnt det kan være et godt verktøy, i alle fall for de av oss som sliter med å holde fokus. Er verdt en titt. :)


#26

elikri sa for siden:

Jeg brukte 16 mnd på 30 kilo sist. Håper det går litt fortere denne gangen :-)


#27

Trois sa for siden:

Det er jo egentlig veldig bra jobba! Men jeg har også et håp om at det skal gå rasende fort denne gangen. Hadde vært helt fantastisk å ikke føle seg som en hval til sommeren.


#28

elikri sa for siden:

Jeg vil bli litt mer på samme size spm kjæresten. Føler meg litt som neytiri i avatar ved siden av jake som menneske...


#29

Liseta sa for siden:

Signerer den! Selv om jeg er mye kortere enn han.


#30

elikri sa for siden:

Jeg er høyere i tillegg :-) kanskje jeg krymper også :-)


#31

Akkuratpasse sa for siden:

Henger meg på her jeg også, har myyye som skal vekk. :rolleyes:
Begynte med lavkarbo i fjor, men gikk på en kjempesmell (som varte i 3 mnder....). Var påan igjen fra 04. januar. :o


#32

elikri sa for siden:

Velkommen hit :-)
Godt jobba med å hente deg inn igjen nå :-) min kjempesmell varte noen år.


#33

Idamor sa for siden:

Hei hei! Jeg er en av de som har spist lavkarbo før. Første gang for 6 år siden. Gikk ned 10kg ca før vi skulle pusse opp kjøkkenet og jeg falt ut av det. så startet jeg på nytt januar 2011, ble gravid og tilbake på høykarbo. Spist lavkarbo i perioder siden da, med unntak i svangerskap nr. 2 i 2013, og under ammingen i 2014. Prøvde etter ammingen var over, men ga fort opp da jeg sliter med å få nok variasjon, og forsøke å spise noenlunde normalt overfor ungene. Er vanskelig når ungene vil ha pannekaker, pizza og slike ting.

Nå er jeg sykt matlei, og aner ikke hvordan jeg skal løse det egentlig, men har nå bestemt meg for å prøve lavkarbo igjen. Vi prøver også på baby nr 3, og kanskje lavkarbo gjør at det kanskje klaffer slik det muilgens hjalp oss i 2011.

Spist eggerøre med jarslberg og røkte pølser, og salat til til frokost i dag. Skal ha koteletter til middag så den er bankers. samt at jeg tenkte å ta opp litt kjøtt så jeg kan lage meg en gryte som jeg kan med på jobb og sånn. Skal ned 25-30 kg.


#34

Minni1 sa for siden:

Velkommen tilbake Idamor. :)


#35

elikri sa for siden:

Velkommen tilbake idamor. Håper du vil trives her :-)


#36

Akkuratpasse sa for siden:

Takk. :) Kjempebra av deg å begynne med lavkarbo igjen da. :heia:


#37

elikri sa for siden:

Lavkarbo er eneste alternativet for meg. Har funnet ut at karbohydrater er gift for meg


#38

Daurama sa for siden:

Hei alle sammen :)
Henger meg på jeg også. Gikk ned mange kilo med lavkarbo for 5 år siden men de har jeg ikke klart å holde av. Har forstått at lavkarbo er det som fungerer for meg. Er så lei av å høre "spis normal mat og tren". For meg er lavkarbo normal mat og det som fungerer for kroppen min.

Skal ned over 30 kilo!

Ønsker alle lykke til! Livsstilsforandring, here we come! :D :jegvant:


#39

elikri sa for siden:

Velkommen hit :-) kjekt at du hiver deg med.
Spis normalt og tren ja... ugh... Nei lavkarbo fungerer bare bedre :-)

Heftig delmål du har satt deg. Skal heie på deg :-)


#40

Daurama sa for siden:

Takk takk :)

Ja det er kanskje litt heftig, men av erfaring går de første ganske fort. Har mye vann i kroppen ;) må ta litt i også slik at jeg jobber hardere selv :D

-3,1 viste vekta i dag :heia:


#41

Minni1 sa for siden:

:heia:


#42

elikri sa for siden:

Wow kjempebra :-) grattis


#43

elikri sa for siden:

Hvordan går det med dere?


#44

Jan Morten sa for siden:

Hei

Jeg har også vel mye å bære på, men nå skal det jobbes med saken :)
Bestemte meg for å få bort mine 40+kg for mye den 7. Januar...
Så langt har jeg kommet ned 9kg (ved hjelp av kalorifattig mat og ekstra aktivitet)
Har lest mye positivt om lavkarbo og bestemt meg for å legge om måltidene i tråd med rådene. Så i dag starter jeg også på lavkarbo.
Flott å ha flere å støtte seg på og et godt forum når man trenger råd og veiledning.


#45

Liseta sa for siden:

Velkommen, Jan Morten og lykke til :)


#46

elikri sa for siden:

Velkommen Jan Morten :-)

Her er det mange flotte mennesker til å gi både støtte og oppmuntring og gode råd.
Lykke til med kostomlegging.


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.