< Tilbake til oversikten

Ikke animalsk fett

#1

Smiline sa for siden:

hei.

Lurer litt på hvilke typer fett som passer bra når en ikke kan spise fete animalske produkter?
Jeg har problemer med magen gjør at jeg må holde meg unna ost, fløte, bacom mm. Har brukt bla dette som fett kilder før. Må spise magert på dette området. Cocosa skal jeg prøveom funker, men er det andre alternativer annet enn oljer?


#2

vaskeklut sa for siden:

Det er litt omdiskutert og hva man synes om det får være opp til hver og en enkelt. Men, margarin er jo alltids et alternativ. Samt kokosmelk. Kan du spise fet fisk?


#3

Lykkejenta85 sa for siden:

jeg kan anbefale avokadoolje.. den setter litt smak men passer til steking, ovnsbaking og marinader.


#4

kamp sa for siden:

Har du vurdert å prøve enzymer for å bryte ned fettet?


#5

Smiline sa for siden:

Fet fisk og majones står på lista mi :) Kokosmelk ja, det er godt. Takk :)


#6

Smiline sa for siden:

Takk! Generelt er avokado et godt alternativ. Hadde helt glemt den. Litt dyrt bare, men skal definitivt inn i kostholdet.


#7

Smiline sa for siden:

Fortell... hvilke enzymer og hva er kilden?

Kjenner fort om det ikke funker, for får veldige smerter i magen om jeg spiser feil fett.


#8

kamp sa for siden:

Jeg kjøper noe som heter biogest fra thorn. Kjøpes via lege geir Flatabø

[url]Www.medhelse.no[/url]

Jeg tålte heller ikke fett i begynnelsen mn når gjør jeg det.


#9

amritam sa for siden:

Oliven, nøtter.


#10

Smiline sa for siden:

Takk :)


#11

Smiline sa for siden:

Aldri hørt om. Fint at det har hjulpet deg :)


#12

kamp sa for siden:

Jeg har liggende vist du vil prøve. Ble lagt inn på sykehuset i går så vet ike helt når jeg kommer hjem men kan godt sende deg noen.


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.