< Tilbake til oversikten

Pakke fra iherb stoppet, hva var "ulovlig"

#1

annex sa for siden:

Min pakke fra iherb ble stoppet, og i brev fra posten 1. desember sier bare at den inneholder forbudt vare, men ikke hvilken. Lurer på hva som var ulovlig. Bortsett fra såper og sjokolade, har jeg kjøpt disse tre tingene:

Magnesium fra Now Food (no.iherb.com/Now-Foods-Magnesium-Citrate-120-Vcaps/698)

B vitamin B-50 (no.iherb.com/Now-Foods-B-50-100-Capsules/39670)

Probiotika (no.iherb.com/California-Gold-Nutrition-LactoBif-Probiotics-5-Billion-CFU-10-Veggie-Caps/64008)

Takknemlig for hjelp


#2

kamp sa for siden:

B vitaminene


#3

fiffi sa for siden:

Det skulle da ikke være ulovlig å innføre vitaminer lenger? Forbudet ble opphevet 17.11.15


#4

nellie sa for siden:

Men det er fortsatt ikke lov å importere for høye doser. Det har det vel ikke vært på mange år.


#5

Butterfly83 sa for siden:

Det var lov å importere for høye doser innen EU tidligere, men ikke fra USA. Etter de nye reglene ble endret igjen skulle det være lov å bestille høye doser fra USA også , men i noen av B-vitaminene var det et spesielt stoff som ikke var lov å importere. Aner ikke om det er grunnen?

Håper ikke det er magnesiumen som gjorde utslaget hvertfall, for jeg har også bestilt.


#6

nellie sa for siden:

Det er vel ikke så mye å lure på, hvis det er et ulovlig stoff i B-vitaminene.:)


#7

Butterfly83 sa for siden:

Altså noen bokser med B-vitaminer inneholder et ulovlig stoff, men jeg husker ikke hva det var og om det evt er i denne typen :)

EDIT: PABA er det. Og det er det i disse B-vitaminene du har bestilt.


#8

annex sa for siden:

Takker så mye for hjelp og svar, ville neppe funnet ut av det selv


#9

amritam sa for siden:

PABA står i legmiddellisten. Det gjør også en del typer magnesium selv om jeg ikke finner akkurat magnesiumsitrat, men det virker rart at -sitart ikke skulle anses som legemiddel hvis -oksid gjør. Men for all del det er veldig mye som er rart med disse reglene.


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.