Jeg er ganske sikker på at jeg er i ketose nå, har hvert fall alle symptomene på det. Idag skal vi på julemarked på gård med niesa og nevøen vår og det kan jo bli litt kjølig, og de selger kakao der - kan jeg kjøpe en liten kopp med det eller vil det ødelegge helt? Ellers om dagen spiser jeg godt under 30 karbohydrater om dagen. Om det risikerer noe så vil jeg ikke, da får jeg klare meg med kaffe..
Spørs hvor man vil legge nivået da - kakao er jo så mange og kan inneholde mengder med sukker (den vi har i maskina på jobben har sukker som nr. 1 på ingredienslista...) så om du er veldig hard på at du ikke skal ut av ketose er det kanskje greit å holde seg til kaffe? Ellers kan jeg anbefale å lage kakao med kokosmelk, kakaopulver og flytende stevia - myyye bedre enn vanlig kumelkkako synes jeg! :sikle:
Vi du ikke ut av ketose, så bør du ikke kjøpe kakao. For da kan du dette ut av ketose. ( Kroppen vil forbrenne raske karber først og da kan du sette fettforbrenningen ut av spill) Jeg skriver kan, for vi tåler alle forskjellig. Så for å være sikker på å holde seg i ketose, så må man unngå å skeie ut :)
Tusen takk alle sammen☺ Ble god og varm kaffe på meg gitt, fristet ikke med kakao alikevel - gått ned 2,3 kilo siden jeg startet på tirsdag så er motivert til å fortsette☺
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.