< Tilbake til oversikten

Skuffa over Lindberg-siden

Nille sa for siden:

Her anbefaler jeg nye å gå inn på Spørreskjemaet "Hvilken veiledning trenger jeg". Tenkte jeg skulle prøve det, - og svaret var lite oppløftende:
[font=Verdana][/font]
Her er spørsmålene (uthevet) og mine svar:

Og her er svaret:
Din helsetilstand og hverdagssituasjon synes å være av en slik karakter at du trenger personlig veiledning. Det anbefales at du bestiller time hos ernæringsfysiolog. Fyll ut skjemaet under "Timebestilling" så tar vi kontakt med deg og finner en time som passer. Ved behov kan dette suppleres med time hos lege, matlagingskurs eller et av våre kurs i distriktene Skriv gjerne ut skjemaet og ta det med på den første konsultasjonen hos kostveileder
[color=#800080][/color]
Hvis jeg trenger ernæriongsfysiolog med de svarene må jo ALLE trenge ernæringsfysiolog !! Halloo .... dette syns jeg var passe dårlig og sleipt !!

silje sa for siden:

Helt enig!!!

Muskat sa for siden:

Dette er det jeg har mest problemer med når det gjelder Lindberg: alt fører til at han tjener penger. Det er klart at på hans side må alle ha bruk for ernæringsfysiolog, og alle ha bruk for veiledning, det er jo det han lever av. Og så må de alle kjøpe hans produkter, for de inneholder alle tingene som ernæringsfysiologene sier at vi trenger.

Muskat

MHM sa for siden:

Jammen Nille.... :p

Jeg tror ikke skjemaet er ment for å dytte potensielle kunder vekk fra dr. Lindbergs. Utgangspunktet er nok at en person trenger hjelp, men lurer på hvordan. Skjemaet er for å skille mellom behov for kurs og individuelle konsultasjoner, om du trenger lege, psykoterapeut, fysioterapeut eller ernæringsfysiolog, eller eventuelt et matlagingskurs. Hvis du hadde svart "nei" på ønske om å gå ned i vekt, så tipper jeg eneste forslag som hadde kommet opp for deg var et matlagingskurs.
[color=navy][/color]
En time hos ernæringsfyiolog er jo ikke tung terapi, men noe noen og enhver kunne ha nytte av. Skjemaet kunne jo ikke vite at det snakket med selveste NILLE-guruen vår... ;) Jeg mener; det er ingen spørsmål der om du er kostholds-kyndig eller ei, så de forutsetter nok at de som fyller ut skjemaet ikke er "utlært". Jeg synes ikke det er feil at du har anbefalt nye lavkarbo-folk å fylle det ut.

Nille sa for siden:

Joa, kjære MHM, jeg forstår etterhvert at det er det som menes med den siden. Men om jeg forstår det slik jeg gjorde, dvs. at jeg hadde ventet å få svar som f.eks.

Vi anbefaler deg å lese boka...... (også evt. hvilken bok/bøker som passer best for meg) for å sette deg inn i filosofien..... også f.eks. Les gjerne mer "her" og og "her" for tips og ideer.... ( fsjempli )

• siden jeg har svart at jeg klarer meg selv og stort sett ønsker å forebygge sykdom og gå litt ned i vekt, er det jo nærliggende å tro at andre også oppfatter det slik. Og så tenker de at "nei, dette blir for vanskelig" - og så prøver de Grode isteden ? Er ikke det logisk da ? Måtte jo være mye bedre å svare de som klarer alt sjøl at de kan lese boka... eller ??

Nåja, det var bare mitt inntrykk at det liksom plutselig ble veldig vanskelig å følge Lindberg... for da må du til ernæringsfysiolog....... :p :o

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.