Vaari sa for siden:
Har funnet et brød på Rimi/ICA, det ser ut som om det inneholder ekstremt lite karbohydrater til å være brød...kan det virkelig stemme?? Noen her som har erfaring med å bruke det?
Vaari sa for siden:
Har funnet et brød på Rimi/ICA, det ser ut som om det inneholder ekstremt lite karbohydrater til å være brød...kan det virkelig stemme?? Noen her som har erfaring med å bruke det?
Gerd sa for siden:
Hvor mange karbohydrater er det i det brødet da?
Photobscura sa for siden:
Har ikke sett det du nevner, men kjøper dette i blant. Helt supert! Veldig godt på smak, og utrolig mettende. Tipper en skive nærmest tilsvarer tre vanlige brødskiver. :p
nellie sa for siden:
Ja, det kan stemme.:) Spiser det innimellom. Er vel 2.4 gram kh per skive eller noe?
Ei skive i ny og ne går bra. Du må bare teste ut hvordan du reagerer på det.
TrillTrall sa for siden:
Hvordan er det der i forhold til de svarte, fuktige skivene som kalles fullkornbrød som er i tilsvarende pakninger? De har så kraftig smak at jeg ikke kommer noen vei med dem.
nellie sa for siden:
De ligner ikke noe særlig.
Men synes de er fuktige og fæle, så må en tur innom brødristeren.
Nå elsker jeg pumpernickel, rugbrød og alt sånn kølsvart og fuktig brød, da, så jeg er kanskje ikke et barometer å rette seg etter. :p Jeg synes ikke disse har kraftig smak på noen måte (er mest smak av linfrø og andre frø, som hjemmebakte lavkarbobrød flest i så måte), men konsistensen er nok en smule lik. Hender jeg rister disse også, men aller best synes jeg de er som ovnsbakte ostesmørbrød med falukorv, sennep og oregano! Mhm!
TrillTrall sa for siden:
Hm - de må testes skjønner jeg. :)
Er litt dyre, da. Rundt 40-50 kr for en pakke med fem skiver i, men skivene er stor, og de er veldig mettende. Får kjøpt tilsvarende brød (likt næringsinnhold og ingrediensliste, men annet merke) i Sverige for under halve prisen (22 kr, tror jeg det er). Bunkrer litt opp fra Eurocash i Strömstad når jeg er der. :)
TrillTrall sa for siden:
Får kjøpe en pakke og teste i alle fall. Vi er i Sverige en gang i året bare så jeg får handle litt da. :) Er det sånn kjempelang holdbarhetstid på disse?
Tok faktisk en pakke ut av fryseren i går, som jeg kjøpte for et par, tre uker siden, og den går ut i april 2016, så det korte svaret er vel: Ja! :p
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.