< Tilbake til oversikten

Proteinbrød fra "Nærbakst"

#1

Vaari sa for siden:

Har funnet et brød på Rimi/ICA, det ser ut som om det inneholder ekstremt lite karbohydrater til å være brød...kan det virkelig stemme?? Noen her som har erfaring med å bruke det?


#2

Gerd sa for siden:

Hvor mange karbohydrater er det i det brødet da?


#3

Photobscura sa for siden:

Har ikke sett det du nevner, men kjøper dette i blant. Helt supert! Veldig godt på smak, og utrolig mettende. Tipper en skive nærmest tilsvarer tre vanlige brødskiver. :p


#4

nellie sa for siden:

Ja, det kan stemme.:) Spiser det innimellom. Er vel 2.4 gram kh per skive eller noe?

Ei skive i ny og ne går bra. Du må bare teste ut hvordan du reagerer på det.


#5

TrillTrall sa for siden:

Hvordan er det der i forhold til de svarte, fuktige skivene som kalles fullkornbrød som er i tilsvarende pakninger? De har så kraftig smak at jeg ikke kommer noen vei med dem.


#6

nellie sa for siden:

De ligner ikke noe særlig.

Men synes de er fuktige og fæle, så må en tur innom brødristeren.


#7

Photobscura sa for siden:

Nå elsker jeg pumpernickel, rugbrød og alt sånn kølsvart og fuktig brød, da, så jeg er kanskje ikke et barometer å rette seg etter. :p Jeg synes ikke disse har kraftig smak på noen måte (er mest smak av linfrø og andre frø, som hjemmebakte lavkarbobrød flest i så måte), men konsistensen er nok en smule lik. Hender jeg rister disse også, men aller best synes jeg de er som ovnsbakte ostesmørbrød med falukorv, sennep og oregano! Mhm!


#8

TrillTrall sa for siden:

Hm - de må testes skjønner jeg. :)


#9

Photobscura sa for siden:

Er litt dyre, da. Rundt 40-50 kr for en pakke med fem skiver i, men skivene er stor, og de er veldig mettende. Får kjøpt tilsvarende brød (likt næringsinnhold og ingrediensliste, men annet merke) i Sverige for under halve prisen (22 kr, tror jeg det er). Bunkrer litt opp fra Eurocash i Strömstad når jeg er der. :)


#10

TrillTrall sa for siden:

Får kjøpe en pakke og teste i alle fall. Vi er i Sverige en gang i året bare så jeg får handle litt da. :) Er det sånn kjempelang holdbarhetstid på disse?


#11

Photobscura sa for siden:

Tok faktisk en pakke ut av fryseren i går, som jeg kjøpte for et par, tre uker siden, og den går ut i april 2016, så det korte svaret er vel: Ja! :p


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.