< Tilbake til oversikten

Brenner på tunga

#1

Miranda13 sa for siden:

Noen som merker en følelse av av det brenner eller svir på tunga?


#2

nellie sa for siden:

Når?


#3

Miranda13 sa for siden:

Stadig vekk. Antakelig når jeg er på ekstra lavt karboinntak.


#4

Butterfly83 sa for siden:

Jeg brenner ikke på tunga men i brystet. Innbiller meg at det kommer i starten av ketose.


#5

Miranda13 sa for siden:

Halsbrann/ heartburn? Magesyre som 'sklir' oppover?
Jeg har hatt litt i det siste. Merka det spesielt en dag da jeg luka i hagen. Rumpa opp og huet ned var visst helt feil :eek:


#6

Carisma sa for siden:

Sukker og karbo bedoøver smaksløkene, så kanskje de sliter med å våkne skikkelig igjen? Litt sjokk liksom?


#7

TrillTrall sa for siden:

Slapp lukkemuskel mellom magesekk og spiserør? Det har jeg. Holder det i sjakk med å få i meg nok salt rett og slett. Men opp-ned på den måten der er ikke noe sjakktrekk om man er plaget med magesyre som sklir oppover nei. ;)


#8

Butterfly83 sa for siden:

Jeg vet ikke helt. Kjennes ut som halsbrann, men er ganske langt ned i brystet.


#9

Miranda13 sa for siden:

Det er ikke umulig at det henger sammen slik. Jeg har tenkt på at siden tunga utskiller diverse stoffer og at den dermed er overarbeida for tida. Jeg holder jo på å bygge bensinmotoren om til el-motor ;)


#10

Carisma sa for siden:

(Eller så kan det være munnblemmer :o... hadde slike i jula i fjor og kunne ikke spise på flere dager)


#11

Miranda13 sa for siden:

Nix. Ingen blemmer. Kun brennende følelse på tunga.


#12

Miranda13 sa for siden:

sml.snl.no/brennende_tunge

Lenke til brennende tunge. 'Omlegging av kosthold til LCHF' står ikke oppført som årsak, men det står masse annet rart. Dette har kommet med kostomlegginga, og siden jeg nylig har tatt allverdens blodprøver som viste at jeg ikke mangla noe, så regner jeg med at dette går over.

Jeg syns det er mest i etterkant av de dagene jeg spiser veldig lite karbohydrater.


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.