< Tilbake til oversikten

Mensen og vektøkning

#1

Mints sa for siden:

Idag når jeg veide meg viste vekta 0,2 kilo mer enn igår. Og ja, jeg vet at det er en slikk og ingenting, men det er ikke særlig motiverende når jeg raser ned i vekt for tiden og bare har spist ting jeg burde spise.

Så har jeg mensen da og vet at det er vanlig å samle litt vann (?) i løpet av den uken. Men for å holde på min egen motivasjon tenkte jeg å høre med dere andre hvor mye/om dere går opp i vekt når dere har mensen? Er det bare vannsamling eller er det noe annet også?


#2

Gerd sa for siden:

kan gå opp både 1-2-3 kilo ved mens og eggløsning ....


#3

Carisma sa for siden:

Jeg også, mer 3 enn 1... Så i praksis er det ca 1-1,5 uke pr mnd det er mulig å gå ned i vekt :rolleyes:


#4

Miranda13 sa for siden:

Jeg vet ikke om det er mer enn vann, men jeg reagerer slik også. Nå før helga begynte magen å ese ut og jeg så rett og slett gravid ut. Jeg får gjerne en aldri så liten forstoppelse i forkant også. Jeg går gjerne opp 2-3 kilo før mensen. Det har jeg nok alltid gjort. Det tar ofte kanskje 5 dager før jeg er normal igjen. Kvinnekropp er ikke alltid like kult :(


#5

Bønna200 sa for siden:

Jeg går opp ca tre kilo når jeg har mensen, noen ganger mer også. Men det forsvinner jo igjen. :)


#6

Mints sa for siden:

Så godt å høre at det ikke bare er meg (det visste jeg jo egentlig, men det hjelper å høre det allikevel, hehe).

Men jeg har tenkt litt på en ting. Dersom man er i ketose og egentlig går jevnt og trutt ned. Går man egentlig også da ned samtidig som man har mensen og legger på seg? Bare at det vises ikke på vekten før etterpå. Eller stopper vektnedgangen opp fordi man øker i vekt i forbindelse med mensen?


#7

Carisma sa for siden:

Da er man generelt ganske unik! :D De aller, aller fleste har perioder med platåer, opp og nedgang. Så hovedspørsmålet ditt er det umulig å svare på.


#8

Gerd sa for siden:

Mensen påvirker ikke ketosen. Men vi legger på oss pga hormonene; vannsamling,hovenhet... Så lenge du da holder deg til dietten så vil jo du merke det på vekta etter mensperioden. :)


#9

Miranda13 sa for siden:

Jeg syns det er flisespikkeri. Bedre å ha et lengre perspektiv på vektnedgang. Men følelsen av at mensen kommer og ødelegger er kjip :(


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.