< Tilbake til oversikten

30 minutter spasertur daglig - fram til jul

#1

Miranda13 sa for siden:

Du som er inaktiv og trenger et aldri så lite puff i rompa for å bli mer aktiv - bli med her!

Mange av oss passer kostholdet, men kanskje vekta står stille, eller vi rett og slett kutter ut den utrolig viktige delen 'trim' av den nye livsstilen.

Sjøl har jeg nærmest grodd fast i sofaen, men hvis det melder seg flere interesserte her, så kanskje jeg kommer meg ut å gå.

Målet er å gå 30 minutter tur hver dag, eller annen lett trim. Litt trim hver dag fram til jul? Klarer vi det? Hvem blir med? :detektiv:


#2

Anne sa for siden:

Jeg blir med.
Var flink både fredag, lørdag og søndag, men i går måtte jeg droppe svømminga, for var så forkjøla. Var hos kiropraktor i steden.

Pusse vinduer, vaske karmer og lister samt ta ned, vaske og stryke gardiner i hele stua....er det trim?

Hvis ikke så skal jeg gå en tur etterpå.


#3

Carisma sa for siden:

Jeg er med!
(Bortsett fra i dag, for da skal jeg være sosial, og det trenger jeg mer enn trim akkurat nå! :o )


#4

Miranda13 sa for siden:

Du velger selv hva som er riktig for deg, men jeg ville ha gått en tur ;)


#5

Miranda13 sa for siden:

Gå siste biten hjem etc?
Eller du begynner i morra?


#6

Anne sa for siden:

😆okey da.


#7

TrillTrall sa for siden:

Jeg kommer meg rett og slett ikke ut hver dag, men jeg kan jo satse på 150 min i uka? Da fordelt på tur, sykling (særlig...) og styrketrening. :)


#8

Carisma sa for siden:

Nei takk, det er 6 mil, og ikke noe kollektivtilbud :) Dessuten blir det skikkelig kronglete å få levert i barnehage i morra når bilen står en time unna... :lol:


#9

Bønna200 sa for siden:

Jeg synes det skal beregnes som trim jeg. :ja: Du sitter jo ikke akkurat på rumpenstumpen når du gjør husarbeid. :)


#10

Anne sa for siden:

Takk, Bønna😘
For meg er det ganske mye trim i den jobben faktisk. Kroppen min er litt lei. Litt opp og ned gardintrapp mm og bøy og tøy.
Men nå har jeg gått 20 min i tillegg, så da er jeg fornøyd. Skal forleng den turen litt en annen gang.


#11

nellie sa for siden:

Jeg er også med. Begynte i dag tidlig.:)


#12

Mints sa for siden:

Må det være 30 minutter sammenhengende? Eller kan man dele det opp i to. Type, jeg bruker 15 minutter å gå hver vei til jobb ;)


#13

Anne sa for siden:

Det sies at flere korte turer er jevngodt med en lengre...
Tanken var kanskje å gjøre noe ekstra utover det vanlige?


#14

Miranda13 sa for siden:

Jeg har gjort unna dagens 30-minutters spasertur tidlig i morges. 2 km i 'Hundremeterskogen'. Kroppen min ble helt sjokkert. Jeg hadde tåkesyn og tåkehode hele veien. Men jaggu..!:visemuskl


#15

Anne sa for siden:

2x17 min i dag.


#16

kamp sa for siden:

60min Tur I vinden


#17

TrillTrall sa for siden:

Takket være dere damer så sparket jeg meg selv i baken og kom meg ut - det ble 47 min / 4 km. :) Under et utrolig vakkert nordlys og en stjernebestrødd kveldshimmel!


#18

Gerd sa for siden:

30 minutter på tredemølla :D


#19

Miranda13 sa for siden:

Så herlig at så mange henger seg på! :D

Jeg tok turen i Hundremeterskogen på 30 minutter rett etter at jeg sto opp. Stega mine var mer spenstige i dag.

Følte meg like lite våken. Vanligvis forsvinner ikke tåka i hodet før etter en kopp kaffe. Å gjøre noe som helst før kaffe på morran, har jeg ikke gjort på mange, mange år. Det er sikkert sunt for meg en ny vane :ja:


#20

nellie sa for siden:

Fikk ikke gått i går og ikke i dag heller. Hjemme med sykt barn.


#21

Carisma sa for siden:

Fikk ikke gått ute, men jeg ryddet huset til jeg var både svett og varm.


#22

TrillTrall sa for siden:

Gå 740 runder rundt spisebordet. ;) Finnes ingen god unnskyldning for ikke å få trent vet du! :D


#23

nellie sa for siden:

Min plan er å gå 30 minutter tur, ikke klamre meg fast i alt jeg kan kalle "trim". Gidder ikke jukse heller. :p Gjort husarbeid og greier og greier, men det er hverdagsaktivitet, ikke trim.


#24

Anne sa for siden:

2 1/2 time relativt tungt (stående)hagearbeid, i hvert fall for meg og ryggen min. Inkl 20-30 min gåing til og fra. Fornøyd.


#25

TrillTrall sa for siden:

Skulle på butikken en tur, den ligger ca. 800 m unna, det skulle bli 1,6 km. La inn omvei begge veier og endte på 56 min / 5 km - med sekk på vei hjem. :)


#26

Gerd sa for siden:

I går ingenting, i dag 30 min. på tredemølla :)


#27

TrillTrall sa for siden:

Her ble det først en tur på drøye halvannen time i området rundt hytta i går - det er satt opp postkasse med trimbok på en setervoll en passe kveldstur unna og det passer oss utmerket. :) Senere på dagen tok jeg meg en joggetur på drøye 50 min / 5 km så jeg var temmelig aktiv i går. I tillegg var det noen vedarbeide og sjekking av fuglekassene for vinteren og sånt. :) Jeg nådde med andre ord 150 min målet for uka med glans! :heia:


#28

Anne sa for siden:

I dag tror jeg ikke det blir noe trim.

Kroppen er sliten etter 5 timer dugnad i går. Så da fikk jeg trimmen min. Både når det gjelder styrke og mosjon. Ble mye traving frem og tilbake fordi jeg var tilrettelegger i går.


#29

Carisma sa for siden:

sykkeltur og hagearbeid/høstrydding i dag.


#30

Miranda13 sa for siden:

Jeg har vært på hyttetur i helga og har fått dagsdosa mi (og litt mer).


#31

Miranda13 sa for siden:

Ikke gått siden helga, men i dag klarte jeg 30 minutters kveldstur. Juba!


#32

TrillTrall sa for siden:

Onsdag 54 min + torsdag 45 min = 99 min så langt denne uka.


#33

Gerd sa for siden:

Søndag, mandag, tirsdag: 30 min. tredemølle
Onsdag: 50 minutters tur i skogen ved jobben.
Torsdag: 30 min. tredemølle.


#34

Miranda13 sa for siden:

Uendelig lang tur i skogen med innlagt vilse i dag. Helmax :D


#35

Miranda13 sa for siden:

30 minutters tur i litt raskere gange enn vanlig i går kveld.

Tenk at jeg har energi til å spenne litt fra når jeg går! Kanskje jeg snart må dobbeltsjekke med tida og ikke bare gå 'runden' min :_ohmy:


#36

Anne sa for siden:

Jeg er på ferie og svømmer mye. Kanskje 1000 m hver dag. Herlig trim.


#37

Miranda13 sa for siden:

Irriterende at jeg ikke klarer å strekke på bena ute i den frie luft hver dag. Men jeg har gått tur med venninne og hennes hund i dag, ingen tur i går, men en tur i forgårs.

Jeg har mulighet til å gå på morgenen, men det er så mørkt så jeg har ikke så lyst. Grusomt mye støy fra morrarushet også :(


#38

Anne sa for siden:

Fortsetter å svømme. Flere ganger om dagen. Helt sikkert 1000 m pr.dag.😍


#39

Gerd sa for siden:

Ønsker også at jeg hadde orket å kommet meg ut i naturen etter jobb, men er avhengig av å kjøre litt for å få gått tur :ja:

Men det har blitt 30 min. på tredemølla hver eneste dag :D


#40

Miranda13 sa for siden:

Smart med den mølla, altså.

Når jeg tenker etter så syns jeg det er helt greit å gå et sted jeg skal, men å gå 'en runde' ute eller en tur, så finner jeg ikke motivasjonen. Jeg syns det er kjedelig. Og jeg må altså kjøre et stykke hvis jeg skal gå en støyfri tur i naturen, og da tar turen minst dobbelt så lang tid. Uff, som jeg sliter med dette :(


#41

kamp sa for siden:

To ganger rundt sykehuset er 30 min for meg :)


#42

Gerd sa for siden:

ja, mølla er blitt en god venn... jeg var redd det skulle bli kjedelig, men syns faktisk det er morro :D ( Har også invistert i tv på trimrommet, så da har jeg selskap :P)

Før var jeg flink til å gå en tur rett etter jobb, men det har liksom "kokt bort i kålen".....


#43

Carisma sa for siden:

Lydbok! Det er helt fantastisk, og plutselig glemmer man at man har gått langt, og øker tempoet ettersom spenningen stiger. :D


#44

nellie sa for siden:

I dag ble det en lang tur på jobb. Vet ikke helt hvor langt, men ble 10.000 skritt på turen, så rundt 7-8 km kanskje.

Det er rart med skrittelleren hvor laaaang tid der tar å nå 10.000 skritt også etter det raser det avgårde.


#45

Miranda13 sa for siden:

Vi mennesker er rare. Tredemølle og tv :D :D Det hadde funka supert på meg også!

På en treningssenter en gang i tida brukte jeg ellipsemaskinen og var svært opptatt av tv'n som sto på - uten lyd! Derimot var det radio på - eller masse musikk. Og jeg gikk og gikk - og følte meg kjempesprek! Jeg ble faktisk sprek altså. Kondisen ble overraskende forbedra av denne gåinga. :p


#46

Miranda13 sa for siden:

Kanskje en løsning, men det er stillhet jeg ønsker meg. Har vurdert hørselvern. Jeg har noen rosa spreke ;)

Men i dag har jeg gått runden på 30 minutter. Det var bedre midt på dagen. Ikke grusomt med støy når jeg unngår morgen- og ettermiddagsrushet :D


#47

Anne sa for siden:

Hverdagen igang etter 14 dg med innebygd svømming og mange skritt(i forhold til vanlig)
Ca 1000 m svømming og 5000 skritt i snitt hver dag. Deilig.
Nå gjelder det å fortsette med en god trim trend her hjemme.


#48

Anne sa for siden:

Gått 30 min tur med hund, i mitt tempo...ikke hundens snusetempo. Han fikk et par min til å gjøre fra seg😜


#49

Miranda13 sa for siden:

Jeg lånte hund på onsdag og jeg gikk mye fortere enn vanlig. :eek: Også var det så moro :D En vilter valp som hadde enorme mengder energi. Jeg måtte slippe den løs. Jeg må låne den oftere.


#50

Miranda13 sa for siden:

Jeg får stadig gått en tur, men det blir ikke helt hver dag. I dag gikk jeg en morrarunde og funderte over å ta med meg støymåler for å sjekke hvor mange desibel morrarushet produserer. Hva skal alle disse menneskene ut å lage trafikk for? Samtidig? Er det kun for å plage folk?:mad: Akkja.

Lille Hund var til utlån i dag, så nå har vi gått en ganske lang tur sammen og en kort leketur i parken. Bikkja har tilbakelagt omtrent 50 ganger lenger tur enn meg... Rabiat hundevalp! Veldig morsom og søt.

Ny måned har starta og jeg ønsker å øke frekvensen på trimminga mi. Tipper jeg har klart å gå hver andre/tredje dag hittil, sykle til byen av og til, og trene pilates 1 time/uke i studio. Det hadde vært fint å øke alt, men jeg tviholder på at det skal være mulig å gå (homo sapiens' ur-aktivitet) en halvtime hver dag. Det MÅ være mulig - selv uten hund :rolleyes:


#51

Anne sa for siden:

Det ble 30-40 min springmarsj mellom håndballhaller i går. Helt greit.
I dag ble det 50 min svømming 1000 m.fornøyd. Dilig😄


#52

Carisma sa for siden:

Mener du dette spørsmålet seriøst? Tror du folk kjører i rushen for moro skyld eller bare for å plage deg??!


#53

Miranda13 sa for siden:

Det var en spøk, Carisma, en spøk.


#54

TrillTrall sa for siden:

Antok det, men litt dårlig valg av smiley kanskje...?


#55

Miranda13 sa for siden:

Jeg syns den var helt perfekt. Jeg er overraska over at det er mulig å tru at min spøk ikke var en spøk. Heretter skal jeg kun si morsomme ting som er søte og fylle på med glade smil. Korreksjon oppfatta.


#56

TrillTrall sa for siden:

Når man er ironisk eller fleiper bruker man gjerne en passende smiley. En sinna-smiley får ikke frem at du er ironisk. Selv om de fleste nok skjønte det allikevel. Husk at vi ikke ser ditt ansikt eller hører ditt stemmeleie, slikt kan lett misforstås.


#57

nellie sa for siden:

Var ikke så veldig vanskelig å forstå at det ikke var seriøst ment.

Og hadde det vært seriøst så er det da ingenting å ta personlig eller å bli provosert over.

Ikke noe å kverne videre på.:)


#58

Carisma sa for siden:

Det er kanskje lettere å se ironien om man ikke befinner seg i en rushkø daglig, og i tillegg må forholde seg til at det bare kommer til å bli verre fremover når oslo skal bli bilfri.


#59

Butterfly83 sa for siden:

Jeg må si jeg stussa litt over det utsagnet jeg og. Ikke en passende smiley for å være ironisk i grunn. Jeg kjører ikke selv i rushen så ble ikke akkurat irritert, men syns det var en merkelig kommentar.


#60

Miranda13 sa for siden:

Jeg var sinna, så en sinna-smiley mener jeg var på sin plass. Jeg bruker smiley som et forsøk på å uttrykke følelser. Ikke at jeg alltid finner noe som passer, men denne gangen var jeg altså ikke i tvil.

Det er min humor som er vanskelig - og det lever jeg godt med. Jeg skal gjøre et iherdig forsøk på å ikke spre den her inne heretter.


#61

Miranda13 sa for siden:

Takk :klem:


#62

Miranda13 sa for siden:

Jeg er tilbake i sporet. Har kjøpt meg aktivitetsarmbånd Garmin Vivofit, og det får meg faktisk opp av sofaen.

Den siste uka har jeg gått mer enn en halv time hver dag. Jammen trur jeg det vises på vekta óg :D

Flere med aktivitetsmåler her?


#63

scnuppa80 sa for siden:

Gammel tråd ser jeg men jeg har aktivitetsmåler , Fitbit, kjøpte i fjor høst og for min del fungerer den knall :D Kjenner jeg står ekstra på for å nå dagens mål, også snakker appen sammen med myfitnesspal appen så det er veldig motiverende !


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.