Jeg er bare SÅ nybegynner på dette her.. har nylig fått ny mobil, og for første gang er den med kamera. Den kan også ta videosnutter. Men hva trenger jeg for slags kabel for å få det inn på PCen? Hvor skal jeg gå, og hva skal jeg be om? Det er en Sony Ericsson k500i, hvis det skulle ha noe med saken å gjøre...
Hjelp???
Sannsynligvis kan du bare sende pr. infrarødt til pc'n din. Prøv det - vedl infrarødt på "send" opsjonene og legg "infrarød-vinduet" (herregud, jeg aner vel ikke hva det heter) på mobilen inntil "infrarødvinduet" på pc'n og trykk på send. Tror jeg.
Eller send til din egen mail. Enda lettere.
Infrarød, (blåtann (tror ikke k500 har det)), eller sende på e-post til deg selv.
Jeg bruker blåtann/infrarød til våre bærbare maskiner. Ikke alle stasjonære som har infrafør port, mulig å kjøpe en infrarød/blåtannport som du kan plugge inn i usb-porten.
Angående kabel så finner du det enten i bruksanvisningen, eller tilbehørsbrosjyren som fulgte med telefonen. :)
Takk for svar. Tror ikke min PC har infrarød port, nei. Og heller ikke bluetooth - som jo heller ikke mobilen min har. (Men min manns mobil har det, enda det er en enklere SonyEricsson.)
Kan jo prøve å sende til meg selv på e-post. Men det var altså ingen kabel med, og bruksanvisningen er faktisk ubrukelig, for der står det en del om "gå inn på filbehandling og velg så og så alternativ" - og så finnes det ikke noe sånt alternativ!!! Så jeg har egentlig måttet legge bruksanvisningen til side og lete meg fram selv til funksjoner og fasiliteter.
Så - vel, jeg får ta en tur på Claes Olsson, da! Bare for å se om det fins en enkel måte. Ellers er det jo da, som noen har sagt, e-post-funksjonen. Såfremt den funker. Har ikke testet ennå. Er det ikke noe med at enkelte ting bare funker på enkelte abonnementstyper? Som sagt, er bare SÅ nybegynner! Har bare hatt en telefon før, jeg... (Joda, med SMS, da...)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.