< Tilbake til oversikten

Fortvilet og trenger hjelp ...

#1

mamz sa for siden:

Hei :) Lenge siden jeg var pålogget her..men prøver å ned i vekt....la fort på meg 10 kilo før jul i fjor da min mor døde...har strevd i hele år med å gå ned i vekt...klarer 2-3 kilo ned så begynner det sakte å komme litt på...finner ikke ut hva jeg gjør feil, blir så fortvilet å vet ikke hva jeg tør spise mer :( føler meg jo så mye bedre når jeg spiser lavkarbomat, prøver å holde meg til 15 karbo for dagen...blir 2 måltid for dagen, føler ikke for mer mat, kanskje det blir for lite?? :confused: har blitt litt 70% sjokolade på kvelden, må kanskje droppe den en stund ;) går tur hver dag 1/2 - 1 time + trener litt på treningssenter(noe jeg skal øke på) Noen som har råd/tips til meg...blir så skuffa og lei av å se på min egen kropp :(


#2

Gerd sa for siden:

Skriv eksakt hva du spiser og drikker i løpet av en typisk dag. Skal du ha full kontroll, må maten veies og karbohydrater telles. Nok mat er viktig, er lett å spise for lite også :ja:


#3

mamz sa for siden:

Første måltid har vært 2 bløtkokte egg og meierismør + 1/2 knekkebrød med hvitost og meierismør.

Andre måltid: ostepizza(ostebunn) med litt tomatpure, kjøttdeig og skinke.
el. hamburger med salt og dressing. el. taco (kjøttdeig, seterrømme, ost, salat og tacosaus) løvbiff/sopp/paprika/løk+brokkoli m/ bearnaisesaus. speilegg på dansk rugbrød. Dette er det jeg har spist mest av.

Litt nøtter el krem med bær har det blitt et par ganger..drikker også pepsi max og te :)


#4

Gerd sa for siden:

Får du i deg nok grønnsaker? Mesteparten av karbohydratmengda bør jo komme fra grønnsaker.

Rugbrød og kjøpeknekkebrød er ikke noe man spiser på ketolysekuren. Det er raske karber og stivelse.


#5

mamz sa for siden:

Nei ikke sikkert jeg får i meg nok av grønnsaker...derfor jeg spør her nå....vet ikke hva jeg tør spise mer...er ut etter å gå ned i vekt, fordi jeg føler meg ikke så bra nå...


#6

Gerd sa for siden:

Du skriver i filosofiboksen din at du går på Ketolysekuren. Følg den slavisk i starten. Les boka om og om igjen. Bruk tips og menyer der. det er så mye lettere når du skjønner hva kuren går ut på. Det er min erfaring.
Sjekk ketolysedelen av forumet.
Viss du ser i signaturen min så ligger det link til min journal. I 1. innlegget der ligger det ukesmenyer jeg brukte da jeg starta på ketolysekuren.

Men ellers så er det telle karber, veie og måle.Kun da vet du hvor mye du får i deg. Og etter hvertså setter det seg i fingrene, ting blir lettere å ta litt på øyemål :)


#7

mamz sa for siden:

Takk for svar :) skal lese litt på siden din..trenger litt inspirasjon :)


#8

Gerd sa for siden:

Det kan være mye å sette seg inn i i starten, men bruk ei notisbok, noter og ha den i veska. Så vil det gå seg til etterrhvert :)
Ligger masse oppskrifter på profilen min, mesteparten er ketose-vennlige :)


#9

mamz sa for siden:

Tusen takk:)


#10

Festina lente sa for siden:

Støtter Gerds idé om en notisbok i veska. Til å begynne med noterte jeg ned alle karbohydratene jeg fikk i meg, og det var veldig nyttig! (Jeg skrev ikke ned kalorier og protein, kun karbene)

Lykke til!


#11

Carisma sa for siden:

Og dropp Pepsi max'en. Den stresser kroppen i en periode den allerede har mer enn nok å takle.


#12

Newstart sa for siden:

Hei og kondolerer. Jeg mistet min far for tre år siden og la på meg masse. All min motivasjon forsvant med ham på en måte. Jeg tenkte å starte med lavkarbo igjen nå, det begynner å tære på å se slik ut.
Vil bare si masse lykke til, kanskje vi kan støtte hverandre? :)


#13

Miranda13 sa for siden:

Ja, dropp den. Den kan faktisk høyne blodsukkeret! Jeg husker ikke hvem som testa det ut på seg sjøl, men jeg mener det var en norsk mann - og han er intervjua et sted på kostdoktorn.se.


#14

mamz sa for siden:

Tusen takk :hearts: ja kjekt å være flere :) Har vært så fortvilet lenge nå og redd for å ikke ta av disse kiloene, følte at alt jeg spiste ble feil....var ikke helt fornøyd fra før så klarte jeg å legge på meg 10 kilo til :o
Starter i morgen, har handlet ost, egg, bacon, kjøtt, fløte osv i dag, så klar til en ny start i morgen :)
Ønsker deg masse lykke til :snill:


#15

mamz sa for siden:

Ja, jeg får vel prøve å finne annen drikke...drikker ikke kaffe, så dette var min "kaffe" :p får prøve te da...og litt mere vann ;)


#16

mamz sa for siden:

Tusen takk for svar alle sammen :)


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.